نخستین خودروی جهان که با نیروی ذهن کنترل می‌شود

به گزارش موبنا، این محققان اعلام کردند که خودروی آنها می‌تواند از مغز انسان برای کنترل بخش‌های مختلف خود استفاده کند تا راننده بدون دخالت دست بتواند وسیله نقلیه را به حرکت درآورد. محققان دانشگاه Nankai چین با اعلام این خبر توضیح دادند که برای نخستین بار در تاریخ چنین خودرویی را ساخته‌اند که می‌تواند …

به گزارش موبنا، این محققان اعلام کردند که خودروی آنها می‌تواند از مغز انسان برای کنترل بخش‌های مختلف خود استفاده کند تا راننده بدون دخالت دست بتواند وسیله نقلیه را به حرکت درآورد.

محققان دانشگاه Nankai چین با اعلام این خبر توضیح دادند که برای نخستین بار در تاریخ چنین خودرویی را ساخته‌اند که می‌تواند به کمک نیروی ذهن حرکت کند و برای ساخت آن بیش از دو سال زمان سپری شده است.

راننده در این خودرو یک کلاه هوشمند را روی سر خود قرار می‌دهد که این کلاه می‌تواند سیگنال‌های مغزی او را دریافت کند. بر این اساس اگر راننده تصمیم بگیرد که خودرو به جلو یا عقب حرکت کند، این اتفاق در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد و حتی قفل کردن ماشین هم می‌تواند بدون دخالت دست انجام شود.

گیرنده سیگنال‌های مغزی که توسط این محققان چینی ساخته شده است ۱۶ حسگر دارد که بر اساس سیستم هوشمندی موسوم به EEG کار می‌کند و به صورت مستقیم با مغز راننده در ارتباط است.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا