دستگاه‌های جدید از محیط پیرامون خود یاد می‌گیرند

به گزارش موبنا، مبحث جدید یادگیری ماشینی در شرکت‌های بزرگ فناوری بسیار مورد توجه قرار گرفته است تا محصولات خود را مبتنی بر آن توسعه دهند. ولی باید گفت فرآیند ساخت محصولاتی مبتنی بر آن تاکنون چندان موفقیت‌آمیز نبوده است. کوتاه کردن فرآیند یادگیری و فهم اتفاقات صورت گرفته در محیط پیرامون، مبحثی است که …

به گزارش موبنا، مبحث جدید یادگیری ماشینی در شرکت‌های بزرگ فناوری بسیار مورد توجه قرار گرفته است تا محصولات خود را مبتنی بر آن توسعه دهند. ولی باید گفت فرآیند ساخت محصولاتی مبتنی بر آن تاکنون چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.

کوتاه کردن فرآیند یادگیری و فهم اتفاقات صورت گرفته در محیط پیرامون، مبحثی است که بشر به صورت خودکار انجام می‌دهد و دانشمندان می‌کوشند این قابلیت را به دستگاه‌ها هم انتقال دهند.

کارشناسان این روزها موفق به ساخت الگوریتم‌هایی شده‌اند که می‌تواند مبحث یادگیری ماشینی را بهتر تعرفی کند و به دستگاه امکان دهد از طریق هر یک از پیکسل‌های تصویری یا مجموعه‌ای قابلیت‌های خود، متوجه شوند در اطراف آنها چه می‌گذرد.

این الگوریتم جدید که با نام BPL شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که چگونه یک دستگاه می‌تواند بدون دخالت انسان از اتفاقات پیرامون خود یاد بگیرد.

شرکت‌های بزرگ فناوری در حال افزایش سرمایه‌گذاری در عرصه یادگیری ماشینی هستند تا نسل بعدی فناوری بتواند بیش از آنچه که امروز تجربه می‌کنیم، خدمات هوشمند در اختیار انسان بگذارد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا