قره‌قروت علیه آنفلوآنزا

مرتضی صفوی در رابطه با خواص درمانی مصرف قره‌قروت اظهار داشت: این ماده غذایی همچون سایر لبنیات حاوی کلسیم فراوان بوده و برای درمان پوکی و نرمی استخوان توصیه می‌شود. همچنین قره‌قورت دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات است که بسیاری از مواقع از شیر تولید شده یا در روش‌های سنتی بعد از تولید کشک به …

مرتضی صفوی در رابطه با خواص درمانی مصرف قره‌قروت اظهار داشت: این ماده غذایی همچون سایر لبنیات حاوی کلسیم فراوان بوده و برای درمان پوکی و نرمی استخوان توصیه می‌شود. همچنین قره‌قورت دارای پروتئین، چربی و کربوهیدرات است که بسیاری از مواقع از شیر تولید شده یا در روش‌های سنتی بعد از تولید کشک به عمل می‌آید.
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه ۱۰۰ گرم قره‌قروت ۲۴۰ کالری انرژی دارد، گفت: کسانی که دارای مشکل لاغری هستند برای چاق شدن می‌توانند قره‌قروت مصرف کنند و به طور کلی می‌توان گفت کالری آن همچون نان بوده و سبب چاق شدن می‌شود.
صفوی ادامه داد: پروتئین موجود در قره‌قروت برای عضلات بدن و رشد آن مناسب است. همچنین قند موجود در قره‌قروت از نوع لاکتوز بوده بنابراین مصرف آن به دلیل اینکه بهترین قند طبیعی را داشته و از شیر تهیه شده توصیه می‌شود.
وی مصرف قره‌قروت را برای نوجوانان و کودکان مناسب دانست و گفت: کودکانی که دندان ضعیف داشته و یا رشد کمتری دارند مصرف قره‌قروت علاوه بر مستحکم کردن دندان‌های کودکان به رشد آنها نیز کمک می‌کند. همچنین این ماده غذایی حاوی ویتامین D بوده لذا سبب جذب کلسیم می‌شود و از ابتلا به سرطان روده بزرگ نیز جلوگیری می‌کند.
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف قره‌قروت آنزیم‌های بدن را فعال می‌کند، اظهار داشت: این ماده غذایی دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری‌های عفونی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌‌کند. همچنین قره‌قروت مشکلات گوارشی را رفع و از رشد باکتری‌های مضر در بدن پیشگیری می‌کند.
به گفته وی، افرادی که معده آسیب‌پذیر دارند و یا به اصطلاح ترش می‌کنند مصرف قره‌قروت برای آنها محرک است لذا باید از مصرف زیاد آن خودداری کنند.
صفوی بیان داشت: نمک موجود در قره‌قروت نباید زیاد باشد چرا که این مسئله سبب افزایش فشار خون می‌شود و مشکلات فراوانی را به همراه دارد.
وی تأکید کرد:‌ قره‌قروت حتماً باید به صورت بسته‌بندی شده یا خانگی تهیه شود و افراد هرگز آن را به صورت فله‌ای خریداری نکنند. همچنین به تاریخ انقضای قره‌قروت‌های بسته‌بندی شده باید توجه کرد.
متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خاصیت اسیدی قره‌قروت بیشتر از لواشک است گفت: مصرف زیاد این ماده غذایی مینای دندان را تخریب کرده لذا باید تعادل در مصرف آن را مورد توجه قرار داد.
به گفته این متخصص تغذیه، قره‌قروت‌های پرنمک به دلیل بالا بودن سدیم زیاد دفع کلسیم را در کلیه‌ها افزایش می‌دهد بنابراین باید به این مساله و پیشگیری از آن توجه داشت.
وی خاطرنشان کرد:‌ اسید لاکتیک موجود در قره‌قروت خون را اسیدی نمی‌کند البته باید همچون ترشی تعادل در مصرف را مورد توجه قرار داد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا