ورود خودروی بدون راننده شرکت چینی Baidu به خیابان‌ها

به گزارش موبنا، این شرکت چینی اعلام کرد که هم‌اکنون آزمایش‌های لازم روی این خودروی بدون راننده در خیابان‌های عمومی انجام می‌شود و قرار است در آینده نزدیک این خودرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد. شرکت Baidu که به واسطه موتور جست‌وجوی اینترنتی خود شهرت فراوان دارد، با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد خودروی …

به گزارش موبنا، این شرکت چینی اعلام کرد که هم‌اکنون آزمایش‌های لازم روی این خودروی بدون راننده در خیابان‌های عمومی انجام می‌شود و قرار است در آینده نزدیک این خودرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت Baidu که به واسطه موتور جست‌وجوی اینترنتی خود شهرت فراوان دارد، با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد خودروی بدون راننده آنها می‌تواند با بهترین محصولات مشابه ساخته شده توسط دیگر شرکت‌ها از جمله گوگل رقابت کند و با شرایط مختلف محیطی خود را وفق دهد.

خودروی بدون راننده شرکت چینی Baidu مدل ویرایش شده BMW 3 است و این نخستین باری محسوب می‌شود که چینی‌ها چنینی محصولی را تولید کرده‌اند.

این خودرو در نخستین آزمایش خود موفق شد بیش از ۳۰ کیلومتر را بدون هرگونه سرنشین رانندگی کند و به جز چرخش به سمت چپ و راست، از دوربرگردان هم استفاده کند. وسیله نقلیه مذکور همچنین زمانی که دیگر خودروها را اطراف خود دید به صرت خودکار سرعت را کم کرد، از دیگر ماشین‌ها سبقت گرفت، به علایم و تابلوهای رانندگی توجه کرد و در طول این آزمایش توانست همه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارد.

چینی‌ها تصمیم گرفته‌اند در مرحله بعدی خودروی بدون راننده خود را در جاده‌ای به طول ۱۰۰ کیلومتر آزمایش کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا