وقوع دو انفجار شدید دیگر در کابل

به گزارش ایرنا، منابع افغان گفتند که این دو انفجار شدید نیز از سوی مهاجمانی که به ساختمان محل استقرار نظامیان خارجی در نزدیکی سفارت اسپانیا در کابل، حمله کردند، روی داده است. به گفته این منابع، ۱۲ مهاجم مسلح پس از انجام یک عملیات انتحاری در ورودی این ساختمان واقع در جنب سفارت اسپانیا، …

به گزارش ایرنا، منابع افغان گفتند که این دو انفجار شدید نیز از سوی مهاجمانی که به ساختمان محل استقرار نظامیان خارجی در نزدیکی سفارت اسپانیا در کابل، حمله کردند، روی داده است.
به گفته این منابع، ۱۲ مهاجم مسلح پس از انجام یک عملیات انتحاری در ورودی این ساختمان واقع در جنب سفارت اسپانیا، وارد آن شدند و از ساعت ۱۸ تاکنون با نیروهای پلیس درگیر هستند.
گفته می شود که این مهاجمان مقادیری مهمات و تجهیزات از جمله راکت همراه خود به داخل ساختمان مجاور سفارت انتقال داده اند و با مشاهده تحرکات پلیس، به پرتاب آن و یا استفاده از مواد منفجره اقدام می کنند.
هنوز جرییاتی از تلفات این دو انفجار در دست نیست و نیروهای پلیس شعاع وسیعی از منطقه محل انفجار را محاصره کرده اند، اما گروه طالبان که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته، مدعی شده که در حمله انتحاری به محل استقرار نظامیان خارجی، شماری از آنان را کشته و زخمی کرده است.
دولت اسپانیا پس از انجام این حمله اعلام کرد که یک تن از نظامیان این کشور در این حادثه جان خود را از دست داده است.
بعد از اولین انفجار نیرومند امشب در کابل، صدای دو انفجار خفیف دیگر نیز در پایتخت شنیده شد.
عبور خودروها در خیابان های اصلی و فرعی کابل در اکثر مناطق بعد از این انفجارها، بشدت تحت کنترل نیروهای پلیس قرار دارد.
این انفجارها سه روز پس از آن روی می دهد که کشورهای آمریکا، چین، پاکستان و افغانستان در حاشیه نشست کشورهای قلب آسیا در اسلام آباد نسبت به ازسرگیری گفت و گوهای صلح با طالبان ابراز خوشبینی کردند و «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان گفت که این گفت و گو با میانجی گری پکن و واشنگتن در آینده نزدیک از سر گرفته می شود.
منبع: ایرنا
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا