ضرورت کدگذاری البسه برای ساماندهی مُد در سطح جامعه

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: قانون ساماندهی مد و لباس کشور حدود ۹ سال پیش تصویب شد اما در ابتدا مورد کم لطفی قرار گرفت خوشبختانه از دولت گذشته نسبت به این قانون توجه بیشتری شده اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم. وی ادامه داد: در زمینه مد …

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: قانون ساماندهی مد و لباس کشور حدود ۹ سال پیش تصویب شد اما در ابتدا مورد کم لطفی قرار گرفت خوشبختانه از دولت گذشته نسبت به این قانون توجه بیشتری شده اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

وی ادامه داد: در زمینه مد و لباس کشور نیاز به کدگذاری داریم یعنی کدهایی در این زمینه تعریف شود که اگر محصولی به جز این عرضه شد مردم بدانند کد تعریف شده را ندارد و امکان پوشیدن این لباس در جامعه نیست. متأسفانه در حال حاضر مبادی ورود لباس به کشور و محل توزیع و عرضه لباس متعدد است و همین باعث می‌شود ساماندهی لازم در این حوزه وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به قانون ساماندهی مد و لباس کشور افزود: هر قانونی بعد از مدتی نیاز به بازنگری دارد به طور مثال در این قانون ظرفیت بسیج و مردم در این حوزه دیده نشده است و یا به طور مثال در بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که ظرفیت‌های بالایی دارند توجه نشده است.

افتخاری خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بالایی دارند و در صورت تقویت و حمایت از آنها می‌توان به ایده های این شرکت‌ها جامه عمل پوشاند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا