علامتگذاری‌های دستور زبان باعث بی‌اعتمادی به پیام‌های اینترنتی می‌شود

به گزارش موبنا، این مطالعه را دانشکده روانشناسی وابسته به دانشگاه بینگهامتون انجام داد. محققان در جریان بررسی‌های خود ۱۲۶ دانشجو را انتخاب کردند و سپس پیام‌های نوشتاری و دستنویس‌های آنها مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد زمانی که در پیام‌های متنی از علامتگذاری‌های دستور زبان استفاده می‌شود، کمتر به …

به گزارش موبنا، این مطالعه را دانشکده روانشناسی وابسته به دانشگاه بینگهامتون انجام داد. محققان در جریان بررسی‌های خود ۱۲۶ دانشجو را انتخاب کردند و سپس پیام‌های نوشتاری و دستنویس‌های آنها مورد تحلیل قرار گرفت.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد زمانی که در پیام‌های متنی از علامتگذاری‌های دستور زبان استفاده می‌شود، کمتر به آن اطمینان می‌شود. به عبارت دیگر پیام نوشتاری که پایان جمله آن به نقطه ختم می‌شود، در مقایسه با پیامی که بدون این علامت ارسال شده است در نظر مخاطب درجه اعتبار کمتری دارد.

دکتر «سلیا کلین» مدیر این تحقیقات گفت: «کاربران تمام اطلاعات منتشر شده در ابزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی را با چشم دنبال می‌کنند. حالات چهره، تن صدا،‌ مکث و غیره در شبکه‌های اجتماعی با چشم دیده می‌شود».

متن‌هایی که برای برقراری پیام ارسال می‌شوند و فاقد نشانه‌گذاری‌های دستور زبان هستند، حالت بهتری را برای مخاطب فراهم می‌کند و بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

در این متن‌ها معمولا شکلک‌های تصویری، غلط‌های املایی عمدی، تقلید صدا در گفتار و … باعث می‌شود تا مخاطبان ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار کنند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا