هشت پیش‌بینی برای دنیای آی تی در سال ۲۰۱۶

به گزارش سرویس فناوری نصر به نقل از خبرآنلاین، صنعت آی تی با سرعتی فوق‌العاده خطرناک در حال تغییر است و این بار نیز تغییر شگرفی را در دنیای فناوری شاهد هستیم که سازمان‌های مختلف، مشکلات حوزه آی تی را خودشان حل خواهند کرد. آنچه در زیر می‌خوانید عمده تغییراتی است که در سال ۲۰۱۶ …

به گزارش سرویس فناوری نصر به نقل از خبرآنلاین، صنعت آی تی با سرعتی فوق‌العاده خطرناک در حال تغییر است و این بار نیز تغییر شگرفی را در دنیای فناوری شاهد هستیم که سازمان‌های مختلف، مشکلات حوزه آی تی را خودشان حل خواهند کرد.
آنچه در زیر می‌خوانید عمده تغییراتی است که در سال ۲۰۱۶ شاهد آن خواهیم بود:
شماره ۱- اینترنت اشیاء وارد فاز عملیاتی می‌شود
پذیرش مفهوم اینترنت اشیاء خیلی زود سامان گرفت و اینکه همه‌چیز باید به هم متصل شود به‌عنوان ادبیات پایه پیش روی کمپانی‌ها و سازمان‌ها قرارگرفته است.
بهره‌وری و توسعه تجارت هوشمند از نتایج اینترنت اشیاء است که به‌زودی شاهد آن خواهیم بود.
شماره ۲- همگرایی به‌سوی دنیای ساده‌تری از آی تی
بلوک‌های آی تی در سازمان‌ها یکی یک کنار هم چیده می‌شوند تا همگرایی سازمانی باعث بالا رفتن بهره‌وری شود و چاره‌جویی‌های مبتنی بر آی تی در سازمان‌های بزرگ و کوچک جزئی از استراتژی آن‌ها شده است.
شماره ۳ – دیتاسنترهای اجاره‌ای (مهمانخانه‌های مجازی) برای بیزینس های کوچک
میزبانی سرور/ Colo یا co-location یا اشتراک فضا در محیط کلود در سال ۲۰۱۶ حد انفجاری به خود خواهد گرفت و دیتاسنترها به‌صورت کلود برای انواع مشتری‌های کوچک و بزرگ بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.
سرویس‌دهنده‌های جدید کولوکیشن در سال ۲۰۱۶ با سرویس‌های متعدد و متنوع برگ برنده را در دست خواهند گرفت.
شماره ۴- تولد سوئیچ‌های ۱۰۰ گیگابیتی
سال ۲۰۱۶ سال تولد و توسعه سوئیچ‌های شبکه با سرعت ۱۰۰ گیگابیت است. سال‌ها سازندگان تجهیزات شبکه روی سرعت ۱ گیگابیت تمرکز کردند اما در سال ۲۰۱۶ سوئیچ‌های ۱۰۰ گیگابیتی با ۳۲ پورت در یک واحد از رک می‌تواند انقلابی برای ادمین های شبکه تلقی شود.
شماره ۵- تمرکز و رعایت امنیت در جای‌جای آی تی
هیچ‌کس علاقه‌ای به شنیدن خبر درز اطلاعاتی ندارد و سازمان‌های بزرگ و کوچک همچنان برای مقابله بانفوذ هزینه‌های میلیاردی را متحمل می‌شوند.
شماره ۶- تحلیل کسب‌وکار هوشمند
مدیریت بیزینس با تحلیل کسب‌وکار هوشمند در سال ۲۰۱۶ تکانی اساسی خواهد خورد. تصمیمات در این حوزه بیش‌ازپیش با آی تی گره خواهد خورد و بازتاب آن در نتایج مالی آخر سال سازمان‌ها منعکس خواهد شد.
شماره ۷- SDDC / دیتاسنترهای نرم‌افزاری رنگ واقعیت به خود می‌گیرد
SDDC یا software-defined data centre / دیتاسنترهای نرم‌افزاری بر مبنای محاسبات مجازی، ذخیره‌سازی دیتا و اصول شبکه بنیان خواهد یافت. مجازی‌سازی سرورها شکل گرفت اما مجازی‌سازی شبکه انجام نشد و آنچه در سال ۲۰۱۶ شاهدش خواهیم بود، دیتاسنترهای نرم‌افزاری است که محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه را در فرایند نرم‌افزاری به‌صورت مجازی / Virtualised عرضه می‌کند که می‌تواند اینترنت اشیاء، موبایل و سرویس‌های کلود را در خود جای دهد.
شماره ۸ – افزایش ابزارها و سرویس‌های آماده انترپرایز
پذیرش BOYD توسط انترپرایزها منجر به ورود «ابزارها و سرویس‌های آماده» در سال ۲۰۱۶ می‌شود. مدیریت موبایل (موبایل به معنای کاربران سیار و در حال حرکت) مدت‌هاست پذیرفته‌شده است و دیتاسنترها از «ایجاد ترافیک» به‌سوی «سرویس‌های عملیاتی بین ابزاری» / حرکت می‌کنند.
مفهوم مدیریت موبایل (مدیریت بر کاربران همیشه سیار) بهینه‌سازی می‌شود و در قلب دیتاسنترهای ۲۰۱۶ جای می‌گیرد. درنهایت اتصال بیشتر، قدرت عمل بالاتر کاربر و حق انتخاب بیشتر را در برمی‌گیرد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا