ویندوز فون و کاهش ۱۰ درصدی سهم بازار جهانی

به گزارش موبنا، این نخستین باری است که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رشد تک‌رقمی را تجربه می‌کنند. با این وجود پیش‌بینی می‌شود سال آینده اوضاع جهانی فروش گوشی‌های هوشمند بهتر شود. به هر حال، گزارش اولیه مرکز IDC نشان داد در سال ۲۰۱۵ میلادی که از فروش جهانی گوشی‌ها کاسته شد، سیستم عامل ویندوز فون …

به گزارش موبنا، این نخستین باری است که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند رشد تک‌رقمی را تجربه می‌کنند. با این وجود پیش‌بینی می‌شود سال آینده اوضاع جهانی فروش گوشی‌های هوشمند بهتر شود.

به هر حال، گزارش اولیه مرکز IDC نشان داد در سال ۲۰۱۵ میلادی که از فروش جهانی گوشی‌ها کاسته شد، سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت با کاهش ۱۰.۲ درصدی سهم خود همراه بود و از این فرآيند تاثیر پذیرفت.

این اتفاق  در حالی صورت گرفت که مایکروسافت اواخر تابستان امسال سیستم عامل ویندوز ۱۰ را عرضه کرد و این مسئله هم نتوانست تمایل کاربران به خرید گوشی‌های ویندوزی را افزایش دهد.

رشد ۹.۸ درصدی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند مناسب به نظر می‌رسد. ولی این رقم می‌تواند گویای تغییرات اساسی در این بازار باشد. لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۴ میلادی عرضه جهاین گوشی‌های هوشمند رشد ۲۷.۵ درصدی را تجربه کرد.

مرکز تحقیقاتی IDC آگوست امسال رشد جهانی بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ میلادی را ۱۰.۴ درصد تخمین زده بود و پیش از آن در ماه هم همین رقم ۱۱.۳ درصد پیش‌بینی شده بود. ولی در نهایت امسال این بازار ۹.۸ درصد ارتقا یافت تا در مجموع ۱.۴۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در جهان فروخته شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا