میلیون‌ها تلویزیون در معرض خطر هک شدن

به گزارش موبنا، این حفره امنیتی در نرم‌افزاری وجود دارد که هم‌اکنون در انواع مختلف تلویزیون‌های هوشمند،‌روترهای خانگی و تلفن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون توسط شرکت‌های مختلف وصله شده است و البته، هنوز هم کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد. شرکت امنیتی Trend Micro اعلام کرد اگرچه از دسامبر ۲۰۱۲ به بعد …

به گزارش موبنا، این حفره امنیتی در نرم‌افزاری وجود دارد که هم‌اکنون در انواع مختلف تلویزیون‌های هوشمند،‌روترهای خانگی و تلفن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون توسط شرکت‌های مختلف وصله شده است و البته، هنوز هم کاربران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شرکت امنیتی Trend Micro اعلام کرد اگرچه از دسامبر ۲۰۱۲ به بعد انواع مختلف وصله‌های امنیتی برای برطرف کردن این حفره امنیتی روی کار آمد، ولی بررسی‌ها نشان داده است هنوز ۵۴۷ ابزار کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند که نسخه‌های قدیمی این نرم‌افزار را که وصله نشده است مورد استفاده قرار می‌دهند.

«وئو ژانگ» از تحلیلگران امنیتی مرکز Trend Micro روی وبلاگ رسمی این شرکت توضیح داد: «اینها ابزارهای بسیار محبوب و معمول هستند که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهند. علاوه بر دستگاه‌های موبایلی، انواع روترهای خانگی و گیرنده‌های تلویزیونی هوشمند هم این نرم‌افزار را در خود جا داده‌اند».

این روزها نگرانی‌های فراوان وجود دارد که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی نرم‌افزار مذکور را در نسل جدید محصولات خود مورد استفاده قرار دهند. لازم به ذکر است بیشترین خطر در این زمینه متوجه تلویزیون‌های هوشمند و روترهای خانگی می‌شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا