مدارس کردستان تعطیل شد

سوول روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان کردستان گفت: بارش برف و سرمای هوا مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان های سنندج، قروه، دیواندره، کامیاران، بیجار و موچش را امروز یکشنبه در نوبت صبح تعطیل کرد. علیرضا منتشلو به خبرنگار ایرنا افزود: با این حال مدارس سایر شهرستان ها باز است و بریا تعطیلی …

سوول روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش استان کردستان گفت: بارش برف و سرمای هوا مدارس ابتدایی و راهنمایی شهرستان های سنندج، قروه، دیواندره، کامیاران، بیجار و موچش را امروز یکشنبه در نوبت صبح تعطیل کرد.

علیرضا منتشلو به خبرنگار ایرنا افزود: با این حال مدارس سایر شهرستان ها باز است و بریا تعطیلی نوبت بعد از ظهر هنوز تصمیم گیری نشده است.

بارش برف از ساعات اولیه بامداد امروز در بسیاری از شهرستان های استان کردستان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

اداره کل هواشناسی استان کردستان برای امروز و همچنین فردا دوشنبه بارش برف و باران را پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش هواشناسی کردستان، همگرایی دو توده هوای سرد و خشک شمالی و گرم و مرطوب مدیترانه ای از غروب روز شنبه ۱۴ آذر منجر به شکل گیری یک جبهه فعال بارشی از ساعات صبح امروز یکشنبه ۱۵ آذر در غرب و جنوب غرب کشور و از جمله در کل استان کردستان می شود.

این جبهه سبب بارش هایی حداقل بین ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر بارندگی عمدتا به صورت برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر خواهد شد و تا صبح دوشنبه ۱۶ آذر فعالیت بارشی آن تداوم خواهد داشت.

بر اساس این پیش بینی اداره هواشناسی فرا رفت سرما و یخبندان همراه با این جبهه تا شمال خلیج فارس انتقال می یابد.

دمای هوا هم اکنون در سنندج مرکز استان کردستان به صفر درجه رسیده است.

مدارس ارومیه و خوی یکشنبه تعطیل شد

مسئول اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : به علت برودت هوا و یخبندان برخی مدارس ارومیه و خوی در شیفت صبح امروز(یکشنبه) تعطیل شده است.

مهدی محمدپور افزود: به علت بارش شدید برف و برودت هوا و یخبندان، مدارس ابتدایی نواحی یک و دوارومیه و بخش قطور شهرستان خوی و تمامی مقاطع تحصیلی منطقه سیلوانا امروز یکشنبه در شیفت صبح تعطیل است.

وی اظهار کرد: بقیه مدارس استان همچنان طبق روال عادی روزانه دایر بوده و در صورت تعطیلی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، دمای هوا در آذربایجان غربی از روز پنجشنبه ۱۲ درجه افت داشته است به گونه ای که روز گذشته دمای هوا در شهرستان خوی به ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر و مرکز استان به ۹ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

به علت بارش برف و برودت هوا از عصر روزشنبه تمامی معابر و خیابان های سطح شهر ارومیه لغزنده بوده و بارش پراکنده برف نیز همچنان تداوم دارد.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا