Uber از جنرال موتورز و فورد هم بیشتر می‌ارزد

این شرکت هم‌اکنون در تلاش است سرمایه ۲.۱ میلیارد دلاری را جذب کند تا ارزش مجموع سرمایه‌های آن به بیش از ۶۲.۵ میلیارد دلار برسد. اگرچه از Uber به عنوان یک استارت‌آپ و شرکت نوپا یاد می‌شد، ولی در همین فاصله کوتاه از زمان راه‌اندازی آن مجموع سرمایه‌های این شرکت به بیش از ۶۲.۵ میلیارد …

این شرکت هم‌اکنون در تلاش است سرمایه ۲.۱ میلیارد دلاری را جذب کند تا ارزش مجموع سرمایه‌های آن به بیش از ۶۲.۵ میلیارد دلار برسد.

اگرچه از Uber به عنوان یک استارت‌آپ و شرکت نوپا یاد می‌شد، ولی در همین فاصله کوتاه از زمان راه‌اندازی آن مجموع سرمایه‌های این شرکت به بیش از ۶۲.۵ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت خصوصی هم‌اکنون از بسیاری شرکت‌های بزرگتر و قدیمی‌تر ارزش بیشتری دارد.

تالار بورس نیویورک روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد دو شرکت خودروسازی جنرال موتورز و فورد نسبت به Uber ارزش مالی پایین‌تری دارند و مجموع سرمایه‌های هر یک از آنها حدود ۵۶.۴ میلیارد دلار ارزش دارد.

شرکت Uber در مقایسه با این دو شرکت بزرگ آمریکایی خودروساز به قدری سرمایه دارد که می‌توان آن را با شرکت ژاپنی هوندا مقایسه کرد.

لازم به ذکر است که این شرکت‌های خودروسازی کالای فیزیکی تولید می‌کنند و در مقابل شرکت Uber فقط سرویس‌ الکترونیکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و البته هنوز هم به صورت جهانی فعالیت‌های خود را گسترش نداده است.

البته شرکت Uber گزارش مالی خود مربوط به فصل‌های قبلی را منتشر نکرده است و اسناد منتشر شده حاکی از آن است که این شرکت در حال از دست دادن پول است.

این طور که گفته می‌شود، شرکت Uber برای سال ۲۰۱۳ میلادی در مجموع موفق شد ۱۰۴ میلیون دلار درآمد به دست آورد که این رقم برای سال ۲۰۱۵ به ۲ میلیارددلار رسید.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا