فقط تبلت‌های ویندوزی با صفحه‌کلید سخت‌افزاری محبوبند

به گزارش موبنا، نِت‌بوک‌ها یک نسل ویژه از رایانه‌های شخصی محسوب می‌شدند که مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت و در آن زمان نسخه ویندوز XP عرضه می‌شدند و برای دانشجویان و گشت‌وگذارهای اینترنتی پایه مزایای فراوانی به همراه داشتند که با هر بار شارژ، تا چند روز انرژی را در باتری خود نگه می‌داشتند. چند …

به گزارش موبنا، نِت‌بوک‌ها یک نسل ویژه از رایانه‌های شخصی محسوب می‌شدند که مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت و در آن زمان نسخه ویندوز XP عرضه می‌شدند و برای دانشجویان و گشت‌وگذارهای اینترنتی پایه مزایای فراوانی به همراه داشتند که با هر بار شارژ، تا چند روز انرژی را در باتری خود نگه می‌داشتند.

چند سال پس از این اتفاق رایانه لوحی iPad برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و کارخانه‌های بزرگ تولید تبلت را به صورت انبوه آغاز کردند و از آن زمان بود که این دستگاه روی کار آمد.

بر اساس آخرین گزارش آماری منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، اگرچه در چند سال گذشته بازار جهانی رایانه‌های لوحی پررونق بود،‌ ولی محبوبیت این محصول پایین آمده است و تنها آن دسته از تبلت‌هایی که صفحه‌کلید جداشدنی دارند، فروش قابل قبولی را تجربه می‌کنند.

پیش‌‌بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که تبلت‌های ویندوزی با صفحه‌کلیدهای جداشدنی به آهستگی بازار جهانی این دستگاه‌ها را در دست می‌گیرند و فروش آنها از تبلت‌های اندرویدی و iOS هم بیشتر می‌شود.

این طور که مرکز تحقیقاتی IDC احتمال داده است،‌ در آینده رایانه‌های لوحی ویندوزی نسبت به تبلت‌های مبتنی بر اندروید و iOS سهم یکسانی از بازار را تصاحب خواهند کرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا