لزوم راه‌اندازی اینترنت ملی

به گزارش موبنا، محمد پایبست صبح شنبه در نشست با بسیجیان شهر برازجان با اشاره به تلاش های دشمنان برای نفوذ و جاسوسی در کشور، اظهار داشت: با همراه داشتن تلفن همراه همواره در معرض ردیابی و نفوذ هستیم. وی ادامه داد: با لوازم خانگی هوشمند نظیر تلویزیون‌های اسمارت، یخچال‌های مجهز به نمایشگر و کنسول‌بازی‌ها …

به گزارش موبنا، محمد پایبست صبح شنبه در نشست با بسیجیان شهر برازجان با اشاره به تلاش های دشمنان برای نفوذ و جاسوسی در کشور، اظهار داشت: با همراه داشتن تلفن همراه همواره در معرض ردیابی و نفوذ هستیم.
وی ادامه داد: با لوازم خانگی هوشمند نظیر تلویزیون‌های اسمارت، یخچال‌های مجهز به نمایشگر و کنسول‌بازی‌ها همیشه جلوی چشم ابزارهای جاسوسی هستیم و اگر خودمان پیشگیری و احتیاط لازم را در استفاده از این ابزارها به خرج ندهیم بازنده بازی خواهیم بود.
مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر تصریح کرد: این که ایالات متحده با اشتیاق، تامین‌کننده خدمات رایگان اینترنتی است، نه از سر بشردوستی و حسن نیت، بلکه به دلیل سیطره خود بر فضای سایبر است.
پایبست با بیان اینکه با رعایت نکردن بهداشت سایبری باید منتظر فاجعه باشیم، افزود: کاهش سن استفاده از تکنولوژی باعث شده جامعه پر از معتادانی شود که بجای مواد، گوشی می‌کشند.
وی با اشاره به اینکه با رعایت بهداشت سایبری و پیشگیری از اعتیاد به اینترنت می‌توانیم امنیت روانی و اخلاقی جامعه را حفظ کنیم در غیر این صورت باید منتظر فاجعه باشیم، اضافه کرد: امروزه شاهد استقبال و جذب چشمگیر مردم در سنین مختلف به بازی‌هایی هستیم که بر پایه غارت‌گری ساخته شده‌اند.
مدیر قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر یادآور شد: اگر بیدار نشویم در عصر پسا دیجیتال اسطوره والدین شکسته شده و اقتدار خانواده‌ها نیز به چالش کشیده خواهد شد.
وی عنوان داشت: اینترنت هزینه جاسوسی آمریکا را کاهش داده است و باید با راه‌اندازی اینترنت ملی جلوی خروج اطلاعات از کشور را بگیریم و با دیپلماسی فعال سایبری قدرت پوشالی دشمن را به چالش بکشیم.
پایبست گفت: توان اعتیادآورنده مواد مخدر، براساس سرعت جذب مواد به بدن انسان است، اما در مورد اینترنت، این سرعت و در دسترس بودن آن است که ایجاد اعتیاد مى‌کند که با افزایش سرعت اینترنت و سهولت دسترسى باید منتظر سطوح بالاترى از استفاد‌ه‌هاى اعتیادآمیز اینترنتی باشیم.
وی پیشنهاد داد: مسئولان کشور از ظرفیت سایبری شجره طیبه بسیج در مقابل شجره خبیثه اینترنت آمریکایی استفاده کنند و هرچه سریع تر اینترانت مقاومتی را جایگزین اینترنت وارداتی کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: ما با اجرای صحیح سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در حوزه فضای مجازی می‌توانیم اینترنتی سریع‌تر، ارزان‌تر و امن‌تر خود را به رخ تمام دنیا بکشیم و به صادرکننده تکنولوژی تبدیل شویم.
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان باید با عضویت و حمایت از جوانان و متخصصان ایرانی در حوزه فناوری دست دشمن را برای همیشه از این حوزه کوتاه کنند.
پایبست در پایان گفت: نرم‌افزار جدید و صد در صد ایرانی «سلام» با ترکیبی از قابلیت‌های اینستاگرام و تلگرام، حاصل تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی و پژوهشکده فضای مجازی متین است که نمونه بارزی از توانایی جوانان و متخصصان ایرانی در حوزه فناوری به شمار می‌رود.

دکمه بازگشت به بالا