کشف ۱۶ گور دسته جمعی در سنجار

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: شهروندان عراق در مناطقی تحت اشغال تروریست های داعش در معرض شکنجه، اعدام و ربایش قرار گرفته اند. سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی گفت: گزارش هایی را در مورد کشف ۱۶ گور دسته جمعی که توسط داعش اعدام شده اند، …

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: شهروندان عراق در مناطقی تحت اشغال تروریست های داعش در معرض شکنجه، اعدام و ربایش قرار گرفته اند.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی گفت: گزارش هایی را در مورد کشف ۱۶ گور دسته جمعی که توسط داعش اعدام شده اند، دریافت کرده ایم.

هنوز تعداد اجساد این گور ها و موقعیت جغرافیایی آنها در سنجار اعلام نشده است.

گروهک تروریستی داعش، آگوست ۲۰۱۴ در حملات وحشیانه خود منطقه سنجار را به اشغال خود درآورد و مرتکب جنایت کشتار جمعی، سرقت و تجاوز به زنان شد و ایزدی ها را که اکثریت ساکنان این منطقه را تشکل می دهند، هدف قرار داد.

نوشته های مشابه

حمله داعش به ایزدی ها در تابستان ۲۰۱۴ یکی از دلایل اعلام شدن برای شروع حملات هوایی آمریکا به عراق بود. سازمان ملل متحد نیز حمله به ایزدی های را کشتار جمعی دانست.

گفتنی است نیروهایی از کردستان عراق ۱۳ نوامبر گذشته با حمایت هوایی ائتلاف ضد داعش توانستند، کنترل سنجار را در اختیار گیرند.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا