ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت بین دانش‌آموزان جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، قاسم شریفی، در چهارمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز سرخه که با حضور مصطفی فاطمی‌بصیر امام جمعه، محمد امامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، رئیس بسیج دانش‌آموزی استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در حسینیه شهدای سرخه (مصلی نماز جمعه) …

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، قاسم شریفی، در چهارمین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز سرخه که با حضور مصطفی فاطمی‌بصیر امام جمعه، محمد امامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، رئیس بسیج دانش‌آموزی استان سمنان، خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در حسینیه شهدای سرخه (مصلی نماز جمعه) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بهترین فضاهایی که می‌تواند ما را یک‌قدم به شهدا نزدیک‌تر کند، یادواره‌های شهداست و در این مراسم، خود شهدا میزبان دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه آیا تاکنون به این سوال فکر کرده‌اید و از خودتان پرسیده‌اید که شهدای ۱۳ ساله چند نفر هستند، گفت: نخستین چیزی که به ذهن بیشتر دانش‌آموزان خطور می‌کند، شهید حسین فهمیده است در حالی که این‌طور نیست، خیلی از شهدای ما در همین سن و سال به شهادت رسیده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان ادامه داد: نخستین ویژگی شهدا و جبهه‌های حق علیه باطل، اوج عبادت و عبودیت بود؛ مدرن‌ترین و پیچیده‌ترین سلاح‌ها در شرق بصره مقابل اعتقادات و عقیده‌های مسلمانان قرار داشت.

شریفی تصریح کرد: دانشمندان غربی نماز را از بعد علمی ثابت و بیان کرده‌اند برای اینکه امواج الکترومغناطیسی از بدن ما خارج شود، باید پیشانی بر خاک گذاشته شود و رو به سمت خدا بایستیم.

وی افزود: شهدا این را فهمیدند و معتقدانه این مسیر را ادامه دادند؛ اسلام، کامل‌ترین دین دنیاست و در بحث اعتقادی باید عملی فکر کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان، دومین ویژگی شهدا را رضایت‌مندی از خداوند عنوان کرد و گفت: یکی از ارزش‌های بنیادی انقلاب اسلامی، احیا و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت و نیز ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت بین نسل نوجوان و جوان است.

خبرنگار : فاطمه زهرا تجلی
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا