۵۰ درصد بازار رایانه‌های آموزشی آمریکا در دستان کروم‌بوک

به گزارش موبنا، سه سال قبل سهم کروم‌بوک از بازار رایانه های آموزشی آمریکا تنها یک درصد بود. ولی هم‌اکنون گفته می شود از تمام رایانه‌هایی که در کلاس‌های درس آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۵۰ درصد آنها مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS گوگل فعالیت می‌کنند. خبرگزاری CNBC به نقل از مرکز مشاوره Futuresource …

به گزارش موبنا، سه سال قبل سهم کروم‌بوک از بازار رایانه های آموزشی آمریکا تنها یک درصد بود. ولی هم‌اکنون گفته می شود از تمام رایانه‌هایی که در کلاس‌های درس آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند، ۵۰ درصد آنها مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS گوگل فعالیت می‌کنند.

خبرگزاری CNBC به نقل از مرکز مشاوره Futuresource اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۸.۹ میلیون دستگاه رایانه توسط مدارس آمریکا خریداری شده است که حدود ۴.۴ میلیون دستگاه از آنها کروم‌بوک است.

البته باید توجه داشت که گوگل هم پیش‌بینی نمی‌کرد با این سرعت بتواند پیشرفت کند. «راجِن شِث» مدیر تولید اندروید و کروم مخصوص دستگاه‌های آموزشی گفت: «برای ما بسیار جال است که در این دوره زمانی کوتاه موفق شدیم به این نتیجه بزرگ دست پیدا کنیم. اگر شما به بازار جهانی دستگاه‌های آموزشی نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که رقابت در آن بسیار داغ است و کروم‌بوک به خوبی توانسته است در این عرصه گام بردارد».

لازم به ذکر است در دوره زمانی مشابه سهم اپل و مایکروسافت از بازار رایانه‌های آموزشی کاهش یافت. اپل که سه سال قبل صاحب ۵۲ درصد این بازار بود هم‌اکنون ۲۴ درصد آن را در اختیار دارد و سهم مایکروسافت هم از ۴۳ درصد به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا