راهپیمایی اربعین حسینی آبروی شیعه است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی ظهیری بیان داشت: هر چه فشار به شیعه بیشتر شود اشتیاق برای پیاده روی در اربعین حسینی بیشتر می شود و این مراسم باشکوه در برابر همه فرهنگ هایی می باشد که در برابر تشیع ایستاده است. وی بیان داشت: در فرهنگ شیعه و روایات اهل بیت(ع) به مساله …

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی ظهیری بیان داشت: هر چه فشار به شیعه بیشتر شود اشتیاق برای پیاده روی در اربعین حسینی بیشتر می شود و این مراسم باشکوه در برابر همه فرهنگ هایی می باشد که در برابر تشیع ایستاده است.
وی بیان داشت: در فرهنگ شیعه و روایات اهل بیت(ع) به مساله هماهنگی میان دستورهای الهی و فطرت انسان اشاره شده و تمام احکامی که از طریق پیامبراکرم (ص) و ائمه(ع) برای ما فرستاده شده موافق با فطرت انسان است.
وی بیان داشت: دراین راستا یکی از مهم ترین دستورهای اسلام اقامه نماز است که آن قدر در زندگی انسان اثر دارد که اگر بخواهیم اثرها و برکات نماز را در زندگی بیان کنیم متحیر خواهیم ماند.
وی افزود: یکی از مهمترین نشانه های مومن توجه به ۱۷ رکعت نماز واجب و ۳۴ رکعت نماز مستحب است و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بر نماز شب تاکید بسیاری داشتند تا جایی که امام علی (ع) درروایتی عنوان کردند که پیامبر اکرم همواره به او سفارش نماز شب را می نمود.
ظهیری گفت: کسانی که در دنیا به جایی رسیدند رابطه عجیبی با شب و نماز شب داشتند و قریب به اتفاق بزرگانی که توانستند بار زندگی را به دوش گرفته و در برابر حوادث از پای در نیایند رابطه شان با شب و نماز شب قطع نبوده است.
وی عنوان کرد: یکی از سیره های مهم عملی پیامبراکرم(ص) آن بود که رابطه حضرت با شب قطع نشد و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رابطه عاشقانه ای با شب و نماز شب داشته اند و یکی از بزرگترین چهره های صحنه عاشورا که رابطه عاشقانه ای با نماز شب داشت حضرت زینب (س) بود.
ظهیری افزود: نماز جمعه در روایت ها به مثال حج فقیران تشبیه شده و شعار دین اسلام است و از زیباترین ویژگی های نماز جمعه آن است که خطبه های امام جمعه جزء دو رکعت نماز می باشد که نمازگزاران باید آن را با دقت گوش دهند.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا