قول همکاری می‌دهند به آن عمل کنند

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تعامل باشگاه نفت تهران با تیم امید اظهار داشت: واقعیت این است باشگاه نفت سابقه خیلی خوبی در همکاری با تیم‌های ملی داشته است. در مقطعی ما بالاترین نفرات و تعداد ۷ بازیکن در تیم امید و تیم ملی داشتیم و هیچ مخالفتی با …

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص تعامل باشگاه نفت تهران با تیم امید اظهار داشت: واقعیت این است باشگاه نفت سابقه خیلی خوبی در همکاری با تیم‌های ملی داشته است. در مقطعی ما بالاترین نفرات و تعداد ۷ بازیکن در تیم امید و تیم ملی داشتیم و هیچ مخالفتی با همراهی بازیکنانمان در این تیم‌ها نکردیم.

وی افزود: متاسفانه الان در شرایطی ویژه قرار داریم. ۵،۶ بازیکن ما با مصدومیت مواجه هستند و بوحمدان و صادقیان را نیز به خاطر محرومیت در دیدار آینده در اختیار نخواهیم داشت. در این شرایط حساب کنید ما باید ۳ بازیکن تیم امید خود را هم در اختیار تیم امید قرار دهیم، آن وقت ۱۰ بازیکنمان در تمرینات حضور نخواهند داشت. در چنین شرایطی کار ما برای بازی با فولاد بسیار سخت خواهد بود.

مدیر عامل باشگاه نفت با تأکید بر اینکه می‌شد با برنامه‌ریزی بهتر چنین شرایطی را برای باشگاه‌ها ایجاد نکرد، ادامه داد: اگر به طور مثال بازی‌های لیگ را امروز برگزار می‌کردند و امشب تیم امید اعزام می‌شد، هیچ مشکلی پیش نمی‌آمد. از طرفی باشگاه‌ها موظفند در روزهای فیفا بازیکنان خود را در اختیار تیم‌های ملی قرار دهند و این اعزام تیم امید خارج از روز فیفا است. ضمن اینکه طبق مقررات همه باشگاه‌ها باید ۷۲ ساعت بعد از بازی تیم ملی بازیکنان خود را در اختیار بگیرند اما این شرایط برای ما و باشگاه‌های دیگر وجود ندارد.

قنبرزاده خاطر نشان کرد: انتظار داریم تیم امید ۷۲ ساعت قبل از بازی‌های لیگ بازیکنان را در اختیار باشگاه‌ها قرار بدهد، در این صورت اگر تیم امید هجدهم به تهران برگردد و ۲۲ آذر بازی‌ها برگزار شود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما امیدواریم غیر از این نشود. متاسفانه در روزهای اخیر مدام صحبت از منافع ملی می‌شود، در صورتی که ما همیشه تحت هر شرایطی منافع ملی در اولویت بوده است. نمی‌شود به همین راحتی گفت ما به فکر منافع ملی نیستیم. اگر بحث منافع ملی است، بازیکن تیم ملی نباید ۴۸ ساعت بعد از بازی این تیم برای باشگاه‌های خود به میدان برود. در آن صورت احتمال مصدومیت شدید او وجود دارد و وقتی بازیکن ۵،۶ ماه مصدوم شود، آن وقت به ضرر تیم ملی هم خواهد بود. حرف من این است که با برنامه‌ریزی بهتر می‌شد تعامل خیلی خوبی بین باشگاه‌ها و تیم امید به‌وجود آورد. برای ما که تا به حال نهایت همکاری را با تیم‌های ملی داشته‌ایم، تلخ است که می‌گویند منافع ملی برای‌مان ارجحیت ندارد.

وی در واکنش به این سوال که آیا تهدیدات سازمان لیگ باعث شد که باشگاه نفت بازیکنان امید خود را در اختیار تیم امید قرار دهد؟ گفت: خیر، بحث این حرف‌ها نبود. ما مثل همیشه منافع ملی را در اولویت قرار داده و ارجحیت را به تیم ملی دادیم. البته سازمان لیگ به ما قول داده است که در حد امکان تعاملی بین باشگاه‌ها و تیم امید به‌وجود بیاورد. در واقع یا بازی ما با فولاد دیرتر برگزار شود یا اینکه تیم امید زودتر به تهران برگردد. به هر حال تمام باشگاه‌ها خواهان این هستند که تعامل بین آنها و تیم امید دوطرفه باشد.

مدیر عامل باشگاه نفت در پاسخ به این سوال که اگر سازمان لیگ به قول خود در این زمینه عمل نکند، چه خواهد شد؟ تصریح کرد: اتفاق خاصی قرار نیست رخ دهد. در هر صورت ما انتظار داریم وقتی قول همکاری می‌دهند، به قولشان عمل کنند.

قنبرزاده درباره صحبت‌هایی که در خصوص مذاکره باشگاه استقلال با ارسلان مطهری به گوش می‌رسد، گفت: این موضوع در صدا و سیما مطرح شد و ما هم از صدا و سیما شنیدیم و جالب اینکه خود صدا و سیما نیز این خبر را رد و اعلام کرد این موضوع در حد حدس و گمانه‌زنی بوده است. به هر حال ما از صدا و سیما انتظار داریم خبرهایی که قطعیت پیدا کرده را به اطلاع مردم برساند.

وی درباره اینکه آیا باشگاه نفت با توجه به مشکلات مالی که با آن مواجه است، بازیکنان خود را به باشگاه‌های دیگر انتقال خواهد داد یا خیر؟ اظهار داشت: نیم‌فصل نرسیده است که بخواهیم در مورد این مسائل صحبت کنیم. طبیعی است مانند فصول گذشته باشگاه‌ها در نیم فصل برای جذب بازیکن با یکدیگر وارد مذاکره شوند. باشگاه نفت هم از این قاعده مستثنی نیست و ما نیز در صورت نیاز از طریق قانونی برای جذب بازیکن اقدام خواهیم کرد. البته باید تاکید کنم باشگاه‌ها نباید با بازیکنانی که تحت پوشش باشگاه دیگری هستند وارد مذاکره شوند و این موضوع باید از طریق مذاکرات دو باشگاه و به طور رسمی صورت گیرد. من در همین جا اعلام می‌کنم اگر باشگاهی در فصل نقل و انتقالات قوانین حرفه‌ای و اخلاقی را زیر پا بگذارد، ما به هیچ وجه با آن تعامل نخواهیم کرد.

قنبرزاده درباره فراز و نشیب‌های تیم نفت در نتیجه‌گیری که از ابتدای فصل تاکنون ادامه داشته عنوان کرد: با نظر شما موافق هستم اما این را در نظر بگیرید که ما در این فصل شرایط ویژه داشتیم. با این حال اعتقاد دارم نتایجی که نفت کسب کرده در شأن این باشگاه نیست. ما بازیکنان با کیفیت خوبی داریم که باید دلایل عدم نتیجه‌گیری‌مان ریشه‌یابی شود. اگر بخواهم به مسائل دیگر بپردازم، تکرار گفته‌ها شده است اما نفت ان‌شاالله با همت کادر فنی و بازیکنان از این شرایط رهایی پیدا خواهد کرد و نتایج بهتری کسب می‌کند. مدیریت باشگاه و هیئت مدیره نیز موظف هستند که با تلاش بیشتر شرایطی را به‌وجود بیاورند که انگیزه و شرایط روحی بازیکنان تیم بهتر شود. باشگاه این وظیفه را دارد که به تعهدات مالی خود در قبال بازیکنان عمل کند تا آنها با شرایط بهتری به مسابقات ادامه دهند.

مدیر عامل نفت تهران تاکید کرد: باشگاه موظف است اول به تعهدات خود در قبال بازیکنان و مربیان عمل کند و بعد از آن این انتظار را از بازیکنان داشته باشیم که نتایج خوبی کسب کنند که ان‌شالله در آینده این اتفاق رخ خواهد داد.
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا