سیر وخواص آن بر سلامتی انسان

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، سیر گیاهی است که بسیار برای سلامتی مفید است. سیر از سال‌های بسیار دور علاوه بر مصرف خوراکی، مصارف دارویی نیز داشته است و قدمت آن به زمان ساخته شدن اهرام مصر برمی‌گردد. در طول دوران جنگ جهانی اول و دوم برای جلوگیری از عفونت زخم‌های سربازان …

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، سیر گیاهی است که بسیار برای سلامتی مفید است. سیر از سال‌های بسیار دور علاوه بر مصرف خوراکی، مصارف دارویی نیز داشته است و قدمت آن به زمان ساخته شدن اهرام مصر برمی‌گردد. در طول دوران جنگ جهانی اول و دوم برای جلوگیری از عفونت زخم‌های سربازان از سیر به عنوان ضد عفونی‌کننده استفاده می‌شد.
امروزه سیر به عنوان آنتی‌بیوتیک، ضد ویروس، ضد میکروب و ضد قارچ استفاده می‌شود. از طرفی، با استفاده موضعی از سیر می‌توان میخچه، زگیل، پینه، عفونت‌های گوش، درد عضلات، درد عصب، ورم مفاصل و سیاتیک را درمان کرد. علاوه بر این، استفاده از سیر مزایای زیر را نیز با خود به همراه دارد:

کاهش کلسترول، تری‌گلیسیرید و فشار خون
جلوگیری از سرطان
محافظت از کبد
تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن
کاهش قند خون
مبارزه با سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه
از بین بردن ناراحتی گلو
درمان آسم
مبارزه با آلرژی‌ها به علت خواص ضد التهابی
درمان درد گوش به علت خواص آنتی‌بیوتیکی
تضمین سلامتی قلب
تاثیر سیر در مهار بیماری ایدز
ویروس اچ‌آی‌وی به سیستم دفاعی بدن حمله می‌کند و باعث می‌شود سیستم ایمنی نتواند با بیماری‌ها مقابله کند. هنگاهی که این ویروس بسیاری از سلول‌های خونی را از بین می‌برد، بدن به حدی ضعیف می‌شود که توان مقابله با انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها را از دست می‌دهد تا جایی که منجر به مرگ فرد مبتلا می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا تعدادی دارو و گیاهان هومیوپاتی را معرفی کرده است که در مهار عفونت اچ‌آی‌وی و تفویت سیستم دفاعی بدن بسیار مفید هستند.
مطالعات متعددی نشان داده است که سیر در درمان عفونت‌های شایعی که به وسیله بیماری ایدز بوجود می‌آید بسیار موثر است. از طرف دیگر، نشان داده شده است که سیر از گسترش ویروس اچ‌ای‌وی در بیماران مبتلا به ایدز جلوگیری می‌کند.
سیر از بوجود آمدن بسیاری از سرطان‌ها در بدن به خصوص سرطان‌های سیستم گوارشی جلوگیری کرده و مانع رشد تومورها در بدن شده و همچنین اندازه تومورها را کاهش می‌دهد. وجود سولفور آلیل در سیر می‌تواند پیشرفت سلول‌های سرطانی را کاهش دهد. استفاده روزانه از سیر برای جلوگیری از ابتلا به سرطان در افرادی که سابقه این بیماری را در خانواده داشته‌اند بسیار مفید است.
تحقیقات نشان داده است که افرادی که سیر پخته‌شده یا خام بیشتری می‌خورند کمتر امکان دارد تا به سرطان روده بزرگ، معده و مری دچار شوند.
مطالعه‌ای طولانی مدت روی ۱۰۰۰ دوقولوی زن نشان داده است آن دسته ار افراد که رژیم غذایی آن‌ها حاوی مقادیر زیادی میوه و سبزی، به خصوص سیر است نشانه کمتری از آرتروز زودرس در مفصل ران داشته‌اند. سیر تاثیر فراوانی در کاهش درد افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید داشته است.
از طرف دیگر، مخلوط کردن سیر با لوسیون آلوئه‌ورای داغ در کاهش درد در مفاصل ملتهب به علت روماتیسم بسیار مفید است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا