کمیته اجرایی فیفا تصمیمی در خصوص ۴۰ تیمی شدن جام جهانی اتخاذ نکرد

به گزارش قم نگار، جلسه کمیته اجرایی فیفا امروز (پنجشنبه) با محوریت تصویب پیش‌نویس طرح‌‌هایی برای انجام اصلاحات در ساختار مدیریتی فدراسیون جهانی فوتبال و سازماندهی تورنمنت‌های تحت مدیریت این سازمان، در زوریخ برگزار شد که بحث افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی از ۳۲ به ۴۰ تیم نیز در آن مطرح شد. این بحث نتیجه‌ای …

به گزارش قم نگار، جلسه کمیته اجرایی فیفا امروز (پنجشنبه) با محوریت تصویب پیش‌نویس طرح‌‌هایی برای انجام اصلاحات در ساختار مدیریتی فدراسیون جهانی فوتبال و سازماندهی تورنمنت‌های تحت مدیریت این سازمان، در زوریخ برگزار شد که بحث افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی از ۳۲ به ۴۰ تیم نیز در آن مطرح شد. این بحث نتیجه‌ای نداشت و تصمیم‌‌گیری نهایی در خصوص آن به جلسات بعدی موکول شد.

از دیگر طرح‌های اصلاحی که کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال برای تصویب در اجلاس سالانه کنگره فیفا در تاریخ بیست‌وششم ماه فوریه سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- اعمال محدویت برای تعداد دوره‌های فعالیت در فیفا به سه دوره چهار ساله یعنی ۱۲ سال که علاوه بر رئیس فیفا شامل حال تمامی اعضای شورای فیفا، کمیته بازرسی و قضایی می‌شود.
۲- جداسازی فعالیت‌هایی مدیریتی و سیاسی که به موجب آن اعضای شورای فیفا توسط اعضای اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های متبوعه بر اساس دستورالعمل‌های انتخاباتی فیفا انتخاب می‌شوند.
۳- تنوع اعضا با تکیه بر پررنگ‌تر شدن نقش زنان در اتخاذ تصمیمات کلیدی درباره شرایط محیطی و فرهنگی فیفا.
۴- افزایش کارآمدی کمیته‌های زیرمجموعه فیفا و کاهش آنها از ۲۶ به ۹ و افزایش حضور اعضای جامعه فوتبال در این کمیته‌ها.
۵- افزایش شفافیت در عملکرد کمیته‌ها و ایجاد کمیته مخصوص سهامداران فوتبال.

در جلسه سالانه کنگره فیفا در ماه فوریه سال آینده انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال برای معرفی جانشین سپ بلاتر نیز برگزار خواهد شد.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا