گوگل از دانش‌آموزان جاسوسی می‌کند

به گزارش موبنا، شرکت گوگل لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS را که با نام Chromebook شناخته می‌شوند، به صورت گسترده در مدارس سراسر جهان عرضه می‌کند. تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۳.۴ میلیون دستگاه لپ‌تاپ Chromebook در مراکز آموزشی آمریکا عرضه شد و بخش اعظم آنها توسط دانش‌آموزان مورد …

به گزارش موبنا، شرکت گوگل لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت مبتنی بر سیستم عامل Chrome OS را که با نام Chromebook شناخته می‌شوند، به صورت گسترده در مدارس سراسر جهان عرضه می‌کند.

تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۳.۴ میلیون دستگاه لپ‌تاپ Chromebook در مراکز آموزشی آمریکا عرضه شد و بخش اعظم آنها توسط دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گرفت.

ولی «بنیاد مرزهای الکترونیک» بر این باور است که گوگل در جریان عرضه این رایانه‌های همراه تخلف‌هایی را انجام داده است؛ از جمله آنکه غول اینترنتی جهان از این لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کند تا داده‌های شخصی در مورد دانش‌آموزان را جمع‌آوری کند.

به عبارت دیگر، اطلاعات مربوط به کلیه دانش‌آموزانی که از این رایانه‌های همراه استفاده می‌کنند در سرورهای گوگل ذخیره‌شود و قانون FTC را زیرپا می‌گذارد.

این مسئله باعث شد تا بنیاد مرزهای الکترونیک شکایتی را از شرکت گوگل تنظیم کند و روز گذشته آن را به کمیسیون فدرال بازرگانی آمریکا ارایه دهد.

در این پرونده قضایی گفته شده است مراکز داده گوگل قابلیتی را با نام Chrome Sync در خود جا داده‌اند که مشابه این سرویس را می‌توان را در مرورگرهای اینترنتی و رایانه‌های Chromebook هم مشاهده کرد.

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند اطلاعات خود در مرورگر اینترنتی را به راحتی به دستگاه دیگر انتقال دهند. ولی باید توجه داشت که با همین قابلیت گوگل می‌تواند اطلاعات دانش‌آموزان را در سرورهای خود نگه دارد و از آنها استفاده کند.

شرکت گوگل برای آنکه بتواند اطلاعات کاربران را در دستگاه‌های مختلف به آنها ارایه دهد، می‌بایست این اطلاعات را در سرورهای خود ذخیره کند و همین مسئله باعث شده است تا به گفته «بنیاد مرزهای الکترونیک»، حریم شخصی دانش‌آموزان زیرپا گذاشته شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا