چراغ‌های روشنایی کیفیت Wi-Fi را پایین می‌آورند؟

به گزارش موبنا، مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی بریتانیا موسوم به Ofcom روز گذشته ابزار موبایلی ویژه‌ای ارایه کرد که کیفیت شبکه بی‌سیم Wi-Fi را مورد سنجش قرار می‌دهد و میزان سرعت آن را بررسی می‌کند. این ابزار موبایلی که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS ارایه شده است، به کاربر اعلام می‌کند …

به گزارش موبنا، مرکز تنظیم قوانین مخابراتی و رادیویی بریتانیا موسوم به Ofcom روز گذشته ابزار موبایلی ویژه‌ای ارایه کرد که کیفیت شبکه بی‌سیم Wi-Fi را مورد سنجش قرار می‌دهد و میزان سرعت آن را بررسی می‌کند.

این ابزار موبایلی که برای دو سیستم عامل اندروید و iOS ارایه شده است، به کاربر اعلام می‌کند که علت کاهش سرعت دسترسی او به اینترنت چه بوده است. به عنوان مثال اگر کاربر در نزدیک گیرنده تلویزیون، اسپیکرهای استریو یا لامپ‌های کریسمس نشسته باشد، به او اعلام می‌کند که از منطقه مذکور دور شود تا سرعت دسترسی او به اینترنت بی‌سیم افزایش یابد.

مرکز تنظیم قوانین مخابراتی بریتانیا با انجام بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که لامپ‌های سری در منزل یا فضای عمومی می‌توانند روی سرعت اینترنت بی‌سیم تاثیر بگذارند.

«دانیل کارپینی» مدیر بازاریابی شرکت xG Technlogy در این خصوص گفت: «باید باور کنید که لامپ‌های کریسمس می‌توانند روی سرعت دسترسی شما به اینترنت بی‌سیم تاثیر منفی بگذارند و پهنای باند Wi-Fi را پایین بیاورند».

شرکت xG Technlogy هم‌اکنون روی طرح‌های بی‌سیم مقاوم برای دسترسی پایدار به اینترنت بی‌سیم فعالیت می‌کند و در این زمینه سرویس‌های ویژه را برای ارتش آمریکا توسعه می‌دهد.

دستگاه‌های الکترونیکی که دارار مدارهای مغناطیسی هستند می‌توانند سرعت اینترنت بی‌سیم را کاهش دهند. بر این اساس به جز لامپ‌هاپ کریسمس، دستگاه‌های مایکرویو، رادیو، گیرنده‌های تلویزیونی و … می‌توانند روی سرعت اینترنت شما تاثیر منفی برجا بگذارند.

۱۰۰/

دکمه بازگشت به بالا