راه حل مشکل کاربران ایرانی «اپل» مشخص شد

به گزارش آنا، گوشی‌های اپل در ایران به تازگی دچار اختلالاتی شده‌اند و کاربران ایرانی نمی‌توانند به درستی از برنامه‌های آن استفاده کنند. این مشکل پس از آپدیت کردن به IOS 9 به وجود می‌آید و دلیل آن فیلتر شدن سرورهای اپل برای کاربران ایرانی است. اگرچه کاربران نسخه‌های قدیمی این مشکل را ندارند، ولی …

به گزارش آنا، گوشی‌های اپل در ایران به تازگی دچار اختلالاتی شده‌اند و کاربران ایرانی نمی‌توانند به درستی از برنامه‌های آن استفاده کنند.

این مشکل پس از آپدیت کردن به IOS 9 به وجود می‌آید و دلیل آن فیلتر شدن سرورهای اپل برای کاربران ایرانی است. اگرچه کاربران نسخه‌های قدیمی این مشکل را ندارند، ولی به صورت مداوم با پیام «لطفا سیستم عامل خود را آپدیت کنید» مواجه می‌شوند.

وحید شمسائی کارشناس این حوزه در تشریح مشکل پیش آمده گفت: در حال حاضر تنها راهی که برای کار کردن با گوشی‌های آیفون وجود دارد، استفاده از وی پی ان است. با این کار آی‌ پی کاربران بیرون از ایران معرفی خواهد شد و قابلیت استفاده از برنامه‌ها را خواهند داشت.

وی ادامه داد: این فیلترینگ از سوی ایران انجام نشده است و خود کمپانی اپل سرورهای خود را به روی کاربران ایرانی بسته است. البته این کار اپل قابل درک نیست، چرا که بسیاری از کاربران اپل در ایران هستند و این اختلال باعث پایین آمدن فروش این گوشی‌ها در ایران می‌شود.

قبل‌تر هم مشکلاتی مانند استفاده از آی‌پی ایران برای تهیه «اپل آی‌دی» کاربران وجود داشت که با استفاده از وی‌پی‌ان مشکل آن برطرف می‌شد، ولی اختلال موجود بسیار سنگین‌تر از مشکل پیشین است.

تا پیش از این نرم افزار های رایگان برای ایرانی‌ها قابل دانلود بود و همه خریدها از سایت اپل با نرم‌افزارهای واسطه‌ای مانند سیبچه‌ و از طریق شبکه شتاب امکان پذیر بود، ولی با آپدیت به نسخه جدید هم «سیبچه» کارایی خود را از دست داده است و هم دانلود مستقیم از اپ استور برای آی‌پی ایران غیرممکن شده است.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا