جشنواره‌ای مردمی برای بحران آب

جواد رضویان دبیر این جشنواره با اشاره به این مسأله که حتی با توجه به پرباربودن پاییز امسال، وضع آب درکشور نگران‌کننده است و هیچ چیز به اندازه مشارکت مردمی نمی‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. درخصوص ویژگی این دوره از جشنواره گفت: «برای حضور در این جشنواره هیچ محدودیت سنی درنظر گرفته نشده و …

جواد رضویان دبیر این جشنواره با اشاره به این مسأله که حتی با توجه به پرباربودن پاییز امسال، وضع آب درکشور نگران‌کننده است و هیچ چیز به اندازه مشارکت مردمی نمی‌تواند در این زمینه راهگشا باشد. درخصوص ویژگی این دوره از جشنواره گفت: «برای حضور در این جشنواره هیچ محدودیت سنی درنظر گرفته نشده و مردم می‌توانند دیدگاه خود را در مورد بحران آب از طریق گوشی‌های موبایل خود نشان دهند. ما درتلاش هستیم تا این جشنواره رکورد شرکت‌کننده را نسبت به جشنواره‌ها در داخل و چه درخارج کشور بشکند و امیدوارم بتوانیم رکورددار حضور آثار چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت باشیم.» به گفته رضویان این جشنواره شامل جوایز قابل توجهی برای نفرات برتر می‌شود و آنها جوایزی بالغ بر ۵۰‌میلیون تومان دریافت خواهند کرد.
حضور چشمگیر هنرمندان و ورزشکاران
ناصر شفق مشاور عالی هم با اشاره به این نکته که آب مایه حیات است و نمی‌توان به آن نگاه سیاسی داشت، تأکید کرد: گروه‌های هنری می‌توانند به‌عنوان مرجع و افراد تأثیرگذار درمیان مردم، فعالیت خود را آغاز کرده و مردم را با مشکلات کمبود آب مواجه کنند. جمشید مشایخی رئیس افتخاری جشنواره هم در ادامه با ارایه آماری از وضع بحران آب گفت: «کاهش بارندگی باعث شده تا بسیاری از تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور کم‌آب شود، بچه که بودیم، می‌گفتیم آب مایه حیات است اما حالا به دلیل آلودگی هوا، هوا نیز مایه حیات شده است، متاسفانه جمعیت کشور از ۴۰‌سال قبل تا امروز ۲برابر شده و این روند افزایش جمعیت بسیار بد است.» علیرضا ابراهیمی دبیر اجرایی جشنواره هم این دوره را از جشنواره ویژگی‌های جدیدی دارد که از آن جمله می‌توان به حضور چشمگیر هنرمندان و ورزشکاران اشاره کرد. به گفته او تلاش می‌شود امکانی فراهم شود تا علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره آثار خود را از طریق نرم‌افزارهای فعال روی موبایل‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. محمدحسین لطیفی نماینده هیأت داوران این جشنواره هم با ابراز خوشحالی از این‌که می‌تواند درمسیر حل بحران آب قدمی بردارد، به نمایندگی از همه هنرمندان، از تک‌تک مردم خواست که در این جشنواره حضور داشته باشند و از این‌که جشنواره با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی جلو می‌رود، ابراز خرسندی کرد: «چندی پیش به یکی از معاونان تلویزیون گفتم که تلویزیون از شبکه‌های اجتماعی جا مانده و درست زمانی دست به اطلاع‌رسانی می‌زند که جامعه از طریق شبکه‌های اجتماعی موفق به دیدن برخی از موارد و قضاوت درباره آن شده‌اند. خوشحالم که جشنواره «گزارش یک نگرانی» با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به دنبال ایجاد ارتباط بیشتر با مردم است.» به گفته جواد رضویان آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فیلم و عکس «گزارش یک نگرانی» ۱۵ دی‌ماه درنظرگرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.twff.ir در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا