پاسخ خاص رئیس‌جمهوری به علی رهبری

رهبری ضمن ارایه گزارشی مشروح از روند ضبط آثار آهنگسازان ایرانی در ناکسوس از شناسایی ۱۶۴نفر آهنگساز برای ضبط آثارشان خبر داد و جالب است که رهبری می‌گوید تعدادی از این نوازندگان که مخاطبان ایرانی کمتر با نام آنها آشنا هستند، درخارج از ایران تیم‌های ایرانی عالی نوشتند که می‌تواند اتفاق جدیدی در ارایه موسیقی …

رهبری ضمن ارایه گزارشی مشروح از روند ضبط آثار آهنگسازان ایرانی در ناکسوس از شناسایی ۱۶۴نفر آهنگساز برای ضبط آثارشان خبر داد و جالب است که رهبری می‌گوید تعدادی از این نوازندگان که مخاطبان ایرانی کمتر با نام آنها آشنا هستند، درخارج از ایران تیم‌های ایرانی عالی نوشتند که می‌تواند اتفاق جدیدی در ارایه موسیقی ملی ایران باشد. رهبری در بخشی از صحبت‌هایش هم گفت: «نکته‌ای که واقعا حیرت من را برانگیخت، کم‌‌بودن قطعات نامناسب برای ضبط آثار بود که انگشت‌شمار بودند. به‌طوری که من می‌توانم اعلام کنم این روزها بهترین روزهای زندگی من هستند که باعث شده کاری را انجام دهیم که ماندگار می‌ماند. ما در این مدت به گونه‌ای کارها را ثبت و ضبط کرده‌ایم که می‌تواند با سبک ضبط آثار موسیقایی در کشورهای پیشرفته در یک سطح قرار بگیرد.»
کاری که در تاریخ باقی خواهد ماند
چند روز پیش رهبری در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی از وضع نامناسب ارکستر سمفونیک تهران گلایه کرده بود، همه منتظر پاسخی ازسوی رئیس‌جمهوری بودند اما چون خبری نشد خیلی‌ها متصور شدند، روحانی توجهی به این مسأله نداشته اما به گفته رهبری رئیس‌جمهوری جواب خاصی به نامه او داده است: «خوشبختانه رئیس‌جمهوری محترم جواب نامه را به شکل دیگری داد چراکه بعد از انتشار این نامه بود که آقای مرادخانی من را خواست و دریک جلسه ۲ساعته به شدت پیگیر مشکلات ارکستر سمفونیک تهران شد. خوشبختانه با اقداماتی که انجام گرفته، آقای فرزین پیروزپی به‌عنوان نماینده معاون هنری وزیر ارشاد برای رسیدگی به مشکلات ارکستر انتخاب شده و من تصور می‌کنم اگر ماجرا به همین شکل ادامه پیدا کند، ما تا ۲۰روز آینده مشکلات ارکستر سمفونیک تهران را برطرف‌شده، خواهیم دید.» رهبری درپایان صحبت‌های خود به آغاز لیگ جهانی کشتی به میزبانی ایران کرد و از حضور ارکستر سمفونیک و گروه کر سرود جمهوری اسلامی در ورزشگاه ١٢‌هزارنفری آزادی خبر داد. آنها قرار است قطعه «ای ایران» و «علمدار» را در این ورزشگاه اجرا کنند. مصطفی کمال پورتراب مدرس، پژوهشگر و آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان نیز که در این نشست حضور پیدا کرده بود، با تقدیر از فعالیت‌های علی رهبری درمجموعه  ارکستر سمفونیک تهران کار او در زمینه ضبط آثار منتخب آهنگسازان ایرانی برای ارسال به کمپانی ناکسوس را تاریخی دانست و گفت: «با گذشت چند ماه از فعالیت‌های ارکستر سمفونیک تهران هنوز قدر علی رهبری را ندانستیم اما امیدوارم مسئولان قدر او را بدانند. کاری که علی رهبری در ضبط آثار آهنگسازان ایرانی انجام داد، بالاترین کاری است که تا به امروز در موسیقی ایران انجام گرفته و به نظر من کار او در تاریخ باقی خواهد ماند.»

۱۷۹/

دکمه بازگشت به بالا