٢٨ مرداد تا ابد در ذهن مردم خواهد ماند

حاشیه‌های این مراسم زیاد بود، از گرمی هوا و نشنیدن صدای عوامل در هنگام صحبت کردن تا اعتراض علی نصیریان و شکستن بخشی از سن تعبیه شده برای عوامل و درنهایت نشست در دوبخش برگزار شد و بسیاری از خبرنگاران که از اوضاع دلخور بودند، با ترک مراسم در بخش دوم حضور پیدا نکردند. جالب …

حاشیه‌های این مراسم زیاد بود، از گرمی هوا و نشنیدن صدای عوامل در هنگام صحبت کردن تا اعتراض علی نصیریان و شکستن بخشی از سن تعبیه شده برای عوامل و درنهایت نشست در دوبخش برگزار شد و بسیاری از خبرنگاران که از اوضاع دلخور بودند، با ترک مراسم در بخش دوم حضور پیدا نکردند. جالب اینجا بود که هیچ‌کدام از اتفاقات باعث نشد سعید قطبی‌زاده مجری این نشست خم به ابرو بیاورد و بدون توجه به اتفاقات و شرایط فقط مراسم را ادامه می‌داد. در این مراسم حسن فتحی کارگردان، سیدمحمد‌هادی رضوی سرمایه‌گذار، محمد امامی تهیه‌کننده، علی نصیریان، ترانه علیدوستی، گلاره عباسی، پریناز ایزدیار و امیرحسین رستمی به همراه تعدادی از هنروران این سریال حضور داشتند.
نخستین شخصیت زن در سریال‌های ایرانی که فردیت دارد
در ابتدای جلسه حسن فتحی از استقبال خوب مردم از سریال ابراز خوشحالی کرد و گفت: «واقعیت این است که این میزان استقبال را پیش‌بینی می‌کردیم، زیرا وقتی یک سریال کم‌فروشی نکند، دلیل ندارد که مورد توجه واقع نشود.»

علی نصیریان هم دوعامل وجود حسن فتحی به‌عنوان کارگردان و دیگری همت تهیه‌کننده برای فراهم‌کردن همه امکانات را اصلی‌ترین دلیل موفقیت کار دانست. به اعتقاد نصیریان تولید خوب حاصل سپردن کار به دست افراد کاربلد است و به گفته او دولت باید از حضور موفق بخش خصوصی در تولید استقبال و از تدوام آن حمایت کند.

در ادامه نغمه ثمینی در مورد فیلمنامه گفت: «واقعیت این است که ٢٨ مرداد‌ سال ٣٢ مقطع بسیار مهمی در تاریخ معاصر ما است و روزی است که همیشه درخاطره تاریخی ما می‌ماند. فکر می‌کنم یک وجه ٢٨ مرداد اهمیت این روز است و همیشه ارزش دارد که به آن نگاه شود.

نکته دوم این است که فکر می‌کنم به قدری انرژی این روز زیاد و غیرقابل انکار است که هر درامی بر بستر این روز بنا شود، می‌تواند لحظات پرتوان و موقعیت‌های جذاب، پرتنش و گیرایی از آن خلق کرد. به نظر من این تاریخ ابعادی چند لایه دارد که تفاسیر مختلفی را هم در برمی‌گیرد.»

بخش دوم نشست قرار بود با حضور بازیگران برگزار شود که البته با شرایط خاصی برگزار شد، چراکه به دلیل شکستن سن ترانه علیدوستی، گلاره عباسی، پریناز ایزدیار و محمد امامی تهیه‌کننده مجموعه «شهرزاد» ناچار شدند در ابتدا به صورت ایستاده در پایین سن صحبت کنند و بعد میز و صندلی‌هایی که روی سن گذاشته شده بود، به پایین منتقل شد. ترانه علیدوستی که با سریال «شهرزاد» برای نخستین‌بار حضور در سریال را تجربه می‌کند، هم در صحبت‌های کوتاهی با خوشحالی از حضور در این سریال درخصوص شخصیت شهرزاد گفت: «شخصیت شهرزاد درنظر من نخستین نقش از یک زن در سریال‌های ماست که صاحب فردیت، انتخاب شخصی و نوعی فلسفه است. ما چنین شخصیتی را در اکثر سریال‌های تلویزیونی درحدود ۸۰‌درصد از فیلم‌های سینمایی‌مان نمی‌بینیم.»

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا