آمادگی هلند برای انتقال فناوری به ایران

طیب نیا تاکید کرد: ما برای کشور هلند و اتحادیه اروپا در مسیر  توسعه روابط اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم. وی توسعه روابط در بخش های کشاورزی، صنایع هواپیمایی ،حمل و نقل و مدیریت منابع آب را با رویکرد انتقال دانش فنی از جمله حوزه های مورد گسترش در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور …

طیب نیا تاکید کرد: ما برای کشور هلند و اتحادیه اروپا در مسیر  توسعه روابط اقتصادی اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

وی توسعه روابط در بخش های کشاورزی، صنایع هواپیمایی ،حمل و نقل و مدیریت منابع آب را با رویکرد انتقال دانش فنی از جمله حوزه های مورد گسترش در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور عنوان کرد.

وی موقعیت جغرافیایی ایران و دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه، برخورداری از منابع طبیعی و نفت، گاز و معادن، وجود نیروی انسانی ماهر و تحصیل کرده و امنیت را مجموعه عواملی دانست که کشورمان را به یکی از   بهترین نقاط جهان برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

طیب نیا تاکید کرد: ما پیشرفته ترین قوانین را در زمینه حمایت و تشویق سرمایه گذاری خارجی داریم.

وی با بیان اینکه توسعه روابط در زمینه تجارت و سرمایه گذاری نیاز به ابزارهایی دارد ،خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ابزارها ازسرگیری روابط بانکی، روابط بین شرکتهای بیمه ای و توافقنامه های پایه ای بین دو کشور است.
طیب نیا با اشاره به سابقه فعالیت شرکت نفتی شل در ایران نیز گفت: در صورت بازپرداخت بدهی این شرکت به کشورمان می توانیم در زمینه از سرگیری فعالیت های شرکت های نفت و گاز هلندی در ایران توافق کنیم.

وزیر اقتصاد کشورمان موافقتنامه های مربوط به مالیات، گمرک و سرمایه گذاری را از جمله توافقات پایه ای برشمرد و گفت: مسؤولیت همه این حوزه ها با مجموعه وزارت اقتصاد است و ما آمادگی کامل برای ازسرگیری روابط را داریم.

طیب نیا در پایان پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک برای بررسی مسائل مطرح شده و انجام توافقات لازم را ارائه کرد.

در ادامه این دیدار، “هنک کامپ” وزیر اقتصاد، کشاورزی و انرژی هلند با ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار گفت: برای من افتخار بزرگی است که با وزیر مقتدری که مسوولیت اداره اقتصاد کشور را برعهده دارد، دیدار دارم .

وی با اشاره به مناسبات دیرینه دو کشور گفت: هم اکنون دولت و شرکتهای هلندی باید شالوده برنامه های دراز مدت دو کشور را پایه ریزی کنند.

وزیر اقتصاد، کشاورزی و انرژی هلند با بیان اینکه کشورش در زمینه کشاورزی رتبه پنجم و در بخش سرمایه گذاری رتبه هفتم را داراست، تاکید کرد: ما می توانیم در این حوزه ها و همچنین در بخش نفت و گاز روابط خوبی با ایران داشته باشیم.

هنک کامپ ابراز امیدواری کرد: از آنجایی که شرکت نفتی شل یک شرکت منظم و خوش حسابی است، هرچه سریعتر بدهی خود به ایران را پرداخت کند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا