اقامتگاه های بومی گردی مدت اقامت گردشگر را افزایش می دهد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس در گفت وگو با «خراسان جنوبی» با اشاره به قرارگیری این شهرستان در محور مواصلاتی ۷ استان گفت: طبس از قابلیت های فراوانی در حوزه های مختلف برخوردار است که از جمله این ها زیرساخت هایی مانند راه آهن، فرودگاه، راه های مواصلاتی مناسب، بارگاه امام …

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس در گفت وگو با «خراسان جنوبی» با اشاره به قرارگیری این شهرستان در محور مواصلاتی ۷ استان گفت: طبس از قابلیت های فراوانی در حوزه های مختلف برخوردار است که از جمله این ها زیرساخت هایی مانند راه آهن، فرودگاه، راه های مواصلاتی مناسب، بارگاه امام زاده سید حسین بن موسی الکاظم(ع) و… است.
«رسول بهبهانی» با بیان این که از ۱۴ روستای هدف گردشگری استان ۷ روستا با نام نایبندان، خرو، اصفهک، ازمیغان، ملوند، پیر حاجات و سرند در طبس قرار دارد افزود: به اذعان کارشناسان و صاحب نظران این روستا ها با داشتن سالم ترین و زیباترین بافت های تاریخی شهرستان قابلیت بازسازی و راه اندازی اقامت گاه های بومی گردی را دارد. به گفته وی، با توجه به این که سیاست و هدف میراث فرهنگی کشور این است که مدت زمان اقامت مسافران و گردشگران را افزایش دهد به همین دلیل به تازگی این سازمان تفاهم نامه ای را با صندوق کارآفرینی و امید کشور منعقد کرده و به افرادی که متقاضی ایجاد اقامتگاه های بومی گردی هستند تسهیلاتی تا سقف یک میلیارد ریال پرداخت می شود.
وی ادامه داد: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه در طبس ۱۴ پرونده از متقاضیان دریافت شد که با ایجاد این اقامتگاه ها به طورحتم مدت زمان اقامت مسافر افزایش خواهد یافت. علاوه بر این ایجاد این اقامتگاه ها سبب ایجاد اشتغال پایدار در روستا می شود و مهاجرت معکوس روستاییان را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به وجود دو منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی و منطقه کوهستانی طبس در این شهرستان ادامه داد: کویر دست نخورده حلوان و تپه ماهورهای بسیار زیاد و زیبای مناطق خیرآباد و منطقه منصوریه دستگردان از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان است. به گفته وی درحال حاضر یکی از راه های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه گردشگری به ویژه توریسم روستایی است که شهرستان طبس در این زمینه قابلیت های فراوانی دارد و با ایجاد اقامت گاه های بومی گردی و ایجاد زیرساخت های مناسب می تواند قدم های محکمی بردارد. هرچند باید مسئولان امر هم در این زمینه حمایت های لازم را از سرمایه گذاران حوزه گردشگری بکنند .
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا