کمبود بودجه ضربه بزرگ به تولید تلویزیون

رئیس سابق سازمان صدا و سیما تامین بودجه و اعتبارات مورد نیاز رسانه ملی را ضروری دانست و نبود آن را راهی برای نفوذ بیگانگان برشمرد. عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن توضیح دلایل افزایش شبکه‌های تلویزیونی در زمان مدیریتش در رسانه ملی و کارکرد شبکه‌های تخصصی از جمله تماشا و نمایش، بر ضرورت …

رئیس سابق سازمان صدا و سیما تامین بودجه و اعتبارات مورد نیاز رسانه ملی را ضروری دانست و نبود آن را راهی برای نفوذ بیگانگان برشمرد.

عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با فارس، ضمن توضیح دلایل افزایش شبکه‌های تلویزیونی در زمان مدیریتش در رسانه ملی و کارکرد شبکه‌های تخصصی از جمله تماشا و نمایش، بر ضرورت تولید در تلویزیون تاکید کرد و گفت: تولید برنامه یکی از ضرورت‌های تلویزیون و کاملا مستقل از تامین برنامه برای شبکه‌های تخصصی است.

ضرغامی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت‌های تولید در کشور، مهم‌ترین مشکل تلویزیون در عرصه تولید را به بودجه مرتبط دانست و افزود: گره کار، بودجه و اعتبارات سازمان صدا و سیماست. من در دفاع از مدیریت فعلی باید بگویم سازمان صدا و سیما برای این که بتواند خودش را ارائه کند، به گفته کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی و بر اساس جمع‌بندی این کمیسیون حداقل به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. به گفته رئیس سابق سازمان صدا و سیما، بودجه تعلق گرفته به سازمان بیش‌از ۸۰۰ میلیارد تومان است و اگر صدا و سیما بتواند معادل همین رقم را از منابع درآمدی کسب کند باز هم تقریبا نیمی از حداقل بودجه مورد نیاز را تامین می‌کند نه تمام آن را.

ضرغامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: تلویزیون برای تولید انواع محصولات مانند انیمیشن، سریال، مستند و دیگر قالب‌ها نیازمند بودجه است و از آنجا که نیرو و توان تولید در کشور وجود دارد، نبود بودجه ضربه بزرگی خواهد بود. وی در توضیح این مطلب افزود: نیروهای تولید تلویزیون و هنرمندان از طریق نفوذ غیرمستقیم، عامل تولید برنامه‌هایی می‌شوند که بیگانگان می‌خواهند. ضرغامی تاکید کرد: اگر صدا و سیما بودجه نداشته باشد، پشتوانه تولید از بین می‌رود و حتما تولید و تولیدکننده ضربه خواهد دید.
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا