انصارالله یمن عازم مذاکرات صلح شد

حوثی‌ها روز شنبه مشارکت خود را در مذاکرات مقدماتی در عمان برای حل بحران یمن پیش از آغاز مذاکرات صلح قریب الوقوع در ژنو که قرار است با نظارت سازمان ملل برگزار شود، اعلام کردند. هیات مذاکره کننده یمنی صنعاء را به مقصد عمان ترک کرده است تا در مذاکرات حل سیاسی بحران یمن شرکت …

حوثی‌ها روز شنبه مشارکت خود را در مذاکرات مقدماتی در عمان برای حل بحران یمن پیش از آغاز مذاکرات صلح قریب الوقوع در ژنو که قرار است با نظارت سازمان ملل برگزار شود، اعلام کردند.

هیات مذاکره کننده یمنی صنعاء را به مقصد عمان ترک کرده است تا در مذاکرات حل سیاسی بحران یمن شرکت کند. این هیات شامل چند تن از اعضای انصارالله از جمله حسین العزی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسانه‌ای این جنبش، عبدالملک العجری، عضو دفتر سیاسی انصارالله و چند تن از اعضای کنگره سراسری مردمی یمن از جمله یاسر العواضی و فائقه السید است.

در همین راستا محمد عبدالسلام تاکید کرد: ما پس از اینکه پاسخ مثبتی را از سوی فرستاده سازمان ملل به یمن درباره پیشنهادات و نکاتی که درباره پیش نویس توافقنامه ژنو ارائه کرده بودیم، دریافت کردیم به مسقط سفر خواهیم کرد تا در مذاکرات مقدماتی برای صلح در یمن شرکت کنیم.

وی افزود: ما خواهان این هستیم که مذاکرات جدی، سازنده و مسئولانه برگزار شود که به توقف تجاوز به یمن، شکستن محاصره و از سرگیری روند سیاسی منجر شود.

عبدالسلام تاکید کرد: ما دعوت‌نامه‌هایی را از سوی کشورهای اروپایی دریافت کرده‌ایم که در این دعوتنامه از ما خواسته‌اند تا دیدگاه سیاسی خود را درباره یمن توضیح دهیم.

وی افزود: مردم بزرگوار یمن، ارتش، دستگاه‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی همچنان باید پایداری خود را حفظ کرده و در تمامی جبهه‌ها حضور داشته باشند و نسبت به اهداف گروه‌های متجاوز احتیاط لازم را به خرج دهند چرا که متجاوزان همچنین تلاش می‌کنند تا نیروهای اشغالگر خارجی و تندرو را وارد کشور کنند.

در حالی که حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان به یمن همچنان ادامه دارد و تاکنون به کشته شدن هزاران یمنی انجامیده است طرف‌های یمنی هنوز نتوانسته‌اند به توافقی درباره پایان جنگ دست یابند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا