انتقاد هاشمی رفسنجانی از دولت درباره یک بیماری

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه دیابت از سوی دولت به عنوان بیماری خاص شناخته نمی‌شود، گفت:‌ در حالیکه با صرف هزینه‌های کمتر برای پیشگیری از بروز دیابت، می‌توان از ایجاد هزینه‌های بیشتر برای دیگر بیماری‌ها جلوگیری کرد. فاطمه هاشمی رفسنجانی رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی …

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به اینکه دیابت از سوی دولت به عنوان بیماری خاص شناخته نمی‌شود، گفت:‌ در حالیکه با صرف هزینه‌های کمتر برای پیشگیری از بروز دیابت، می‌توان از ایجاد هزینه‌های بیشتر برای دیگر بیماری‌ها جلوگیری کرد.

فاطمه هاشمی رفسنجانی رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت و تقدیر از فعالان آموزش دیابت اظهار داشت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز دیابت از سوی دولت به عنوان بیماری خاص شناخته نشده و دلیل آن هم هزینه‌های زیاد آن عنوان شده است.

هاشمی رفسنجانی افزود: با این وجود بنیاد امور بیماری‌های خاص با اجرای طرح‌های مختلفی از جمله تاسیس مطب‌های دیابت در تهران و شهرستان‌ها در زمینه جلوگیری از دیابت تلاش کرد که امیدواریم با همکاری مراکز علمی و آموزشی تا پنج سال آینده در همه استان‌ها مطب دیابت دایر شود.

رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص عنوان کرد: عوارضی که دیابت به جا می‌گذارد، هزینه‌های زیادی را به دولت‌ها تحمیل می‌کند؛ در حالیکه با صرف هزینه‌های کمتر برای پیشگیری از بروز دیابت، می‌توان از ایجاد هزینه‌های بیشتر برای دیگر بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت و تقدیر از فعالان آموزش دیابت، دکتر کامران نیکوسخن مدیرعامل انجمن دیابت ایران، با اهدای حلقه‌های آبی رنگ به عنوان نماد جهانی دیابت به پنج تَن از هنرمندان کشور، شامل سروش صحت، سام درخشانی، کمند امیرسلیمانی، بهاره رهنما و سحر دولتشاهی به عنوان سفیران دیابت گفت: از امروز و با این نماد شما هم سفیران دیابت هستید.

در پایان همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت و تقدیر از فعالان آموزش دیابت بیش از ۷۰۰ تَن از شرکت کنندگان در همایش با دریافت حلقه یا نماد انجمن جهانی دیابت به عنوان سفیران دیابت شناخته شدند./تسنیم
۱۸۴/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا