بشار اسد: برکناری من به عزم مردم ربط دارد

به گفته بشار اسد، فرانسه مادامی که متحد قطر و یا عربستان سعودی است نمی تواند علیه تروریسم مبارزه کند. روزنامه فرانسوی ولور اکتوئل بخشی از مصاحبه بشار اسد را منتشر کرد. ایو دو کِردرِل مدیر تحریریه روزنامه والور اکتوئل در سفر به سوریه پس از سوء قصدهای فرانسه با بشار اسد مصاحبه کرد. واکنش …

به گفته بشار اسد، فرانسه مادامی که متحد قطر و یا عربستان سعودی است نمی تواند علیه تروریسم مبارزه کند.

روزنامه فرانسوی ولور اکتوئل بخشی از مصاحبه بشار اسد را منتشر کرد. ایو دو کِردرِل مدیر تحریریه روزنامه والور اکتوئل در سفر به سوریه پس از سوء قصدهای فرانسه با بشار اسد مصاحبه کرد.

واکنش شما به حملات تروریستی فرانسه (جمعه) چیست؟

بشار اسد : آنچه رخ داد، وحشتناک است. مادامی که فرانسه متحد قطر و یا عربستان سعودی است نمی تواند با تروریسم مبارزه کند.

برخی خواهان برکناری شما هستند، آیا این مسئله همچنان مطرح است؟

بشار اسد: مسئله برکناری من در کنفرانس بین المللی مطرح نشد. مسئله برکناری من صرفا به عزم ملت و پارلمان سوریه ربط دارد. کسانی که خواستار نابودی سوریه هستند می خواهند آخرین حکومت لائیک در منطقه را نابود کنند. لائیسیته همچنان یک هویت محسوب می شود و برای خاورمیانه ضروری است.

ترکیه در جنگ شما علیه تروریسم نقشی جدی ایفا می کند.؟

بشار اسد: غرب چشم های خود را روی آنچه که در ترکیه می گذرد بسته است. ترک ها از النصره و داعش حمایت می کنند و مهاجران را میلیونی به سوی شما گسیل می کنند. شما باید در باره پیش زمینه فکری اردوغان بیشتر از خود سوال کنید. می توان به تمدن مسیحی تکیه کرد و وقتی به وضعیت جان نگاه می کنم، متوجه می شوم که ولادیمیر پوتین تنها مدافع تمدن مسیحی است.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا