واکنش نجفی به اظهارات کارشناس آمریکایی

رضا نجفی در پاسخ به سوال ایرنا درباره اظهارات یکی از مقام های سابق آمریکا مبنی بربسته نشدن پرونده پی ام دی گفت :’باید توجه شود که طبق بند ۱۴ برجام، اعضای ۱+۵ متعهد هستند قطعنامه ای را به ‘اجلاس ۲۴ آذر’ شورای حکام ارائه کنند که هدفش بستن موضوع (closing the issue) است. طرفهای …

رضا نجفی در پاسخ به سوال ایرنا درباره اظهارات یکی از مقام های سابق آمریکا مبنی بربسته نشدن پرونده پی ام دی گفت :’باید توجه شود که طبق بند ۱۴ برجام، اعضای ۱+۵ متعهد هستند قطعنامه ای را به ‘اجلاس ۲۴ آذر’ شورای حکام ارائه کنند که هدفش بستن موضوع (closing the issue) است. طرفهای مقابل هم می دانند که شرط اجرای برجام بسته شدن پرونده است.’

وی افزود: متاسفانه برخی قبلا هم به تبعیت از منابع غربی تیترهایی همچون ‘آمانو و ۱۲ نفر از بازرسان آژانس برای بازرسی از تاسیسات نظامی پارچین به تهران آمده اند’ یا ‘رسانه های غربی: آمانو با دانشمندان ایرانی مصاحبه می کند’ در سایتهای خود زده بودند که کاملا گمراه کننده و خلاف نقشه راه بود .

نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: در واقع نه بازرسی وارد سایت پارچین شد و نه هیچ دانشمند هسته ای با آمانو یا بازرسان مصاحبه کرده است.

نجفی إظهار داشت: الان هم حرف یک فردی که هیچ مسوولیتی ندارد بعنوان نتیجه قطعی فرض شده است. اینکه چرا برخی سایتها دنبال منفی بافی هستند و دلایل آن، چون مربوط به بحثهای سیاسی داخلی است فعلا به سکوت برگزار می کنیم.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا