شورای همکاری خلیج فارس از بهبود روابط با ایران استقبال می کند

رهبران کشورهای عضو شورا از توسعه روابط وعادی سازی رابطه با ایران بر مبنای حسن همجواری و احترام به حاکمیت ملی کشورها استقبال کردند. وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در حاشیه نشست مشورتی رهبران کشورهای عضو این شورا گفت: شرکت کنندگان دراین نشست بر چگونگی اتخاذ سیاستها و راهبردهایی برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه …

رهبران کشورهای عضو شورا از توسعه روابط وعادی سازی رابطه با ایران بر مبنای حسن همجواری و احترام به حاکمیت ملی کشورها استقبال کردند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در حاشیه نشست مشورتی رهبران کشورهای عضو این شورا گفت: شرکت کنندگان دراین نشست بر چگونگی اتخاذ سیاستها و راهبردهایی برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و تضمین حق هریک از کشورهای منطقه برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای برمبنای استانداردهای آژانس بین المللی انرژی هسته ای تاکید کردند.

وی گفت: دراین نشست اعضا همچنین براهمیت دستیابی به توافق نهایی در موضوع پرونده هسته ای ایران تاکید کردند.

وی اظهار داشت: رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنین از جامعه بین المللی خواستند تمام تدابیر و اقدامات لازم برای پایان دادن به این بحران و تاکید بر راه حل سیاسی اتخاذ کند.

وزیر خارجه قطر گفت: از سوی دیگر اعضا با بررسی بحران عراق با هرگونه دخالت خارجی وهرگونه طرحی برای تقسیم این کشور مخالفت کرده و خواهان تحقق آشتی ملی دراین کشور شده و بر لزوم مبارزه با تروریسم و افزایش همکاریهای بین المللی تا ریشه کن کردن این پدیده شوم تاکید کردند.

العطیه گفت: نشست آتی آمریکا با کشورهای حاشیه خلیج فارس به بررسی پرونده هسته ای ایران،بحران سوریه و مساله فلسطین متمرکز خواهد بود.

گفتنی است، در ماه جاری میلادی کشورهای حاشیه خلیج فارس وعربستان با باراک اوباما دیدار وگفت وگو خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا