تفكرات دولت قبل انحراف ايجاد كرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق خرازی در این مراسم گفت: «ما نماینده و مجلسی را قبول نداریم که با پول حرام بالا بیاید، بلکه نماینده مجلس باید کسی باشد که درد مردم را بفهمد و ببیند که مردم چه می‌خواهند. حق‌گویی و حق‌جویی مایه ایجاد یک مجلس بیدار و هوشیار بوده و کسانی باید در …

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق خرازی در این مراسم گفت: «ما نماینده و مجلسی را قبول نداریم که با پول حرام بالا بیاید، بلکه نماینده مجلس باید کسی باشد که درد مردم را بفهمد و ببیند که مردم چه می‌خواهند. حق‌گویی و حق‌جویی مایه ایجاد یک مجلس بیدار و هوشیار بوده و کسانی باید در مجلس ورود کنند که بتوانند سره از ناسره را تشخیص دهند».
خرازی در پاسخ به سؤال رسایی درباره عملکرد مجلس ششم افزود: «باید به‌صورت نسبی در مورد عملکرد هر مجلسی صحبت کرد، یعنی نمی‌توان همه چیز را سیاه و سفید مطرح کنیم، قطعا مجلس ششم نقاط ضعف و قدرتی داشته اما سؤال من از مجلس نهم است که در تمام عرصه‌های کشور نگاه خود را با نگاه حزبی‌اش متمرکز کرده است. نگاه حزبی سبب تنگ‌نظری و جلوگیری از ابراز عقاید فردی می‌شود، در دو مجلس گذشته حتی یک سؤال جدی در مورد هزینه‌های بربادرفته ملت ایران نشد و تیم مذاکره اتمی در آن مقطع حاضر نبود به مجلس پاسخ دهد».
خرازی ادامه داد: «در رابطه با اینکه هر روز به یک شکل مذاکره و یک تصمیم گرفته می‌شد، آقای رسایی پاسخ دهید، شما به‌عنوان یک منصف نگاه کنید و ببینید در دولت گذشته چه اتفاقاتی برای کشور افتاده است، روز اولی که تیم مذاکره‌کننده دولت قبلی در شورای امنیت مستقر شد تسبیح خود را می‌چرخاند و می‌گفت، بچرخ تا بچرخیم، ما در آن زمان مذاکره نمی‌کردیم، البته نمی‌خواهم امروز ریز و جزئی وارد تمام موضوعات شوم، اما حرف من این است که اگر مجلس حزبی بود و فراکسیون مستقلی برای آن تصمیم می‌گرفت این اتفاق‌ها روی نمی‌داد».
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه آن چیزی که به نظر ما در دستگاه‌ اجرائی بد است، این بوده که شخصی تا هنگامی که وزیر نشده، ریالی نداشته باشد اما وقتی از سمت خود می‌رود و از وزارتخانه رفتنی است ثروت‌های هنگفتی داشته باشد، ادامه داد: «آن چیزی که خطر دارد این بوده که ما خط‌شکن باشیم و اینکه آقای رسایی شما انتقاداتی که به دولت روحانی وارد می‌کنید بدعتش از دوران احمدی‌نژاد توسط نزدیکان وی نظیر رحیمی ایجاد شد».
خرازی تأکید کرد: درست آن زمانی که ٢٠٠ نفر از کاندیداهای مجلس از دولت قبل و از نزدیکان احمدی‌نژاد پول می‌گرفتند، آقای رسایی چطور از چیزی دفاع می‌کنید که حق و حقیتش مشخص نیست. این موضوع مشخص است که ما با بازگشت احمدی‌نژاد مخالفیم و حاضریم برای برنگشتن وی خون دهیم. اگر به دولت قبل توجه کنید، تفکرات این دولت انحراف ایجاد کرد و اگر علما سکوت خود را نمی‌شکستند انحرافی خطرناک جامعه را تهدید می‌کرد». او تأکید کرد: «زمانی که مدام قطع‌نامه‌های پشت سر هم در دولت قبل علیه ایران تصویب می‌شد، اگر جنگ نظامی شکل می‌گرفت فکر می‌کنید چه کسانی اول از همه چمدان خود را می‌بستند و می‌رفتند؟ بیاییم مجلسی بسازیم که پاسدار واقعی قانون اساسی باشد و مد نظر شهدا؛ حرف ما این است که چرا مجلس نهم در برابر ظلم‌ها و به‌ویژه ١١ روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد سکوت کرد».
خرازی گفت: «من در مناظره‌ای با زاکانی بودم که او گفت، احمدی‌نژاد مال ما نیست و من گفتم آقای زاکانی هشت سال نان احمدی‌نژاد را خوردید و حالا می‌گویید مال ما نیست؟ بنده یک اخلاق رسایی را قبول دارم که هیچ‌گاه منافقانه برخورد نمی‌کند و هرجا در گذشته و حال چیزی گفته باز هم آن را می‌گوید و روی آن می‌ایستد». خرازی ادامه داد: «نگذارید که بگویم در دولت قبل چه کسی رفت و در مذاکرات به‌جای مذاکره آنچه حاصل کرد قطع‌نامه‌های پیاپی و تحریم‌های سنگین بود، می‌توانید بروید و سفر کنید و اینها را با چشم از نزدیک ببینید، شما آقای رسایی که قصد داشتید به مسافرت برزیل بروید می‌توانید بروید و ببینید که آن قطع‌نامه چه بر سر ارتباط ایران با سایر کشورها آورد». خرازی گفت: «ما معتقدیم رأی مردم مهم است و نمی‌گوییم که رأی مردم خس و خاشاکی بیش نبوده، این صحبت‌ها در ادبیات جامعه در دولت گذشته وارد شد که واقعا وحشتناک است، متأسفانه باز هم همین افراد امروز مدعی هستند».
رسایی: به حمایت‌هایی که از احمدی‌نژاد داشتم، افتخار می‌کنم
در ادامه حمید رسایی در پاسخ به بخشی از سخنان خرازی گفت: «آقای خرازی می‌گویند، شما احمدی‌نژاد را حمایت کرده و در برابر ١١ روز خانه‌نشینی وی سکوت کرده‌اید و من این‌گونه پاسخ می‌دهم که به حمایت‌هایی که از احمدی‌نژاد داشتم، افتخار می‌کنم اما بنده قبل از ١١ روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد تیتر انتقادی در مورد او در هفته‌نامه ٩ دی نوشتم. البته این را بگویم که برخی اتفاقات ما را ناراحت می‌کند، برای مثال وقتی هیأت پارلمانی به ایران آمد و آن رئیس هیأت که خانمی بود در مقابل رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بلند نشد و البته این را هم بگویم که من هاشمی را قبول ندارم ولی نه مانند اصلاح‌طلبان که روزی به او می‌گفتند که عالی‌جناب سرخ‌پوش و تاریخ انقضای وی برای اصلاح‌طلبان تمام شد اما پس از مدتی کلاس نشر داشتند، حالا هاشمی برای آنان ایدئولوک شده است».
۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا