آیت‌ا…هاشمی باید بیاید و انتخاب شود

آیت‌ا… هاشمی که پیش‌تر حضور رسمی خود را در این انتخابات اعلام کرده بود و دلیلش درخواست‌های فراوانی بود که از سوی اعتدالگرایان دو جناح سیاسی کشور مطرح شد سابقه سال‌ها نایب‌رئیسی مجلس خبرگان را دارد و نیک می‌داند حضورش در این مجلس می‌تواند کارساز باشد هرچند مانند همه انتخابات‌هایی که وقتی موضوع یا شایعه …

آیت‌ا… هاشمی که پیش‌تر حضور رسمی خود را در این انتخابات اعلام کرده بود و دلیلش درخواست‌های فراوانی بود که از سوی اعتدالگرایان دو جناح سیاسی کشور مطرح شد سابقه سال‌ها نایب‌رئیسی مجلس خبرگان را دارد و نیک می‌داند حضورش در این مجلس می‌تواند کارساز باشد هرچند مانند همه انتخابات‌هایی که وقتی موضوع یا شایعه حضور هاشمی در آن مطرح می‌شود فعالیت هجمه‌گران رونق می‌گیرد این بار هم آنها پرکارتر از همیشه مشغولند اما فراموش کرده‌اند اقدامات آنها امتیازی مثبت برای هاشمی است. از سوی دیگر سید حسن خمینی هم پیش‌تر به نحوی سخن گفته که حضورش در انتخابات مجلس خبرگان به واقعیت نزدیک است. وی نیز درخواست‌های زیادی برای حضور در انتخابات دارد و به نظر می‌رسد مثلث هاشمی و سیدحسن خمینی و حسن روحانی در این انتخابات منشأ خبرهای زیادی باشد.
هاشمی معتقد است رهبری بدیل ندارد
محسن رفیقدوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس هم دیروز در رابطه با انتخابات اسفندماه گفت: مجلس خبرگان جای شوخی نیست، لذا افرادی کاردان باید در آن حضور پیدا کنند چراکه این افراد باید رهبر را انتخاب کنند. وی در رابطه با گمانه‌زنی‌ها بر سر کاندیداتوری احتمالی سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان افزود: من با مرحوم پدر حاج حسن آقا خیلی رفاقت داشتم. اوایل ارتحال سیداحمد آقا، حاج حسن آقا به من می‌گفت که پدرم راجع به شما خیلی حرف می‌زد. رفیقدوست ادامه داد: پس از رحلت امام خمینی، حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای به منزل امام رفتند و مرحوم سیداحمد آقا گفتند، آقای خامنه‌ای، من از این به بعد، یکی از مریدان شما هستم. اگر ارتباط امروز حاج حسن آقا و رهبری همین‌گونه باشد، به نظرم افتخاری برای ملت ایران است که حسن آقا به خبرگان ورود کند. وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون رابطه مقام معظم رهبری و سیدحسن خمینی به چه شکلی است، گفت: من حس می‌کنم که رابطه این دو بزرگوار مانند همان رابطه حاج احمدآقا و مقام معظم رهبری است. وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در رابطه با فعالیت سیاسی ناطق نوری هم اظهار کرد: بنده و خیلی‌های دیگر از ناطق خواسته‌ایم که ورود کند، اما ایشان گوش نکرده است. اگر ناطق برای خبرگان کاندیدا شود، قطعا رای خواهد آورد. وی در واکنش به سوالی در رابطه با کاندیداتوری آیت‌ا… هاشمی در انتخابات خبرگان گفت: آیت‌ا… هاشمی یکی از کسانی است که باید بیاید و انتخاب شود. امروز یکی از بهترین رهبرشناسان ما هاشمی است و رهبری نیز ایشان را بهتر از هر کسی می شناسند. رفیقدوست افزود: من افراط‌گرایی را نفی می‌کنم اما درمورد امام و رهبری افراط‌گرا هستم و این را با عقیده می‌گویم، چون در سال ۱۳۴۷ درس ولایت‌فقیه را خواندم و سال‌ها در مجامع آن را به عنوان تز حکومتی تدریس کردم. وزیر سپاه در دوران جنگ تاکید کرد: امروز به قول آیت‌ا… هاشمی، فردی که در حد حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای صلاحیت داشته باشد، وجود ندارد. هاشمی معتقد است که حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای بدیل ندارد. کسی که چنین عقیده‌ای دارد چرا جایش در خبرگان نباشد؟ وی در رابطه با انتخابات مجلس و عملکرد دولت گفت: روحانی تنها کسی است که توانست با شعار اعتدال مردم را به خود جذب کند و یکبار هم در طول مبارزات انتخابات نگفت، اصولگراست یا اصلاح‌طلب. مجلس آينده از جمعی از معتدلین و بخش‌هایی از اصلاح طلبان و اصولگرایان تشکیل می‌شود. وی در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال بازگشت احمدی نژاد به صحنه سیاسی کشور هم ادامه داد: ان‌شاءا… که احمدی‌نژاد در هیچ انتخاباتی کاندیدا نشود البته اگر کاندیدا هم شود، انتخاب نمی‌شود، یک داغ دل بس است برای قبیله‌ای!

۱۷۹/

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام و احترام،
    به نظر بنده بیت امام نبایستی به هیج وجه در مسایل سیاسی ورود کنند چرا که هر خطایی که سر بزند به پای مقام والای امام زده خواهد شد (البته توسط افراد سود جو و بیگانه و دشمن انقلاب)
    البته حضور آقای هاشمی نیز بعد از این همه سال دیگر صلاح به نظر نمی رسد. ایشان در همان پست مجمع تشخیص بمانند خیلی بهتر است.

دکمه بازگشت به بالا