۱۵ توصیه وزیر کشور به زائران اربعین

عبدالرضا رحمانی‌فضلی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود  خطاب به زائرین اربعین حسینی نوشت: بسمه تعالی السلام علیک یا اباعبدالله الحسین حضرت سیدالشهدا امام‌حسین (ع) اسوه آزادگی و شجاعت و شرافت است و کربلا مامن عاشقان سرگشته و ملجا مظلومان از جان رهیده و قبله رهروان سیر الی الله است.سر سپردن به آستان حضرت دوست …

عبدالرضا رحمانی‌فضلی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود  خطاب به زائرین اربعین حسینی نوشت:

بسمه تعالی

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

حضرت سیدالشهدا امام‌حسین (ع) اسوه آزادگی و شجاعت و شرافت است و کربلا مامن عاشقان سرگشته و ملجا مظلومان از جان رهیده و قبله رهروان سیر الی الله است.سر سپردن به آستان حضرت دوست در کربلای معلی صیقل دادن جان و روح است و طراوت بخش قدر محبت به ائمه اطهار و اولیای حق می باشد.

سجده شکر به سوی خداوند منان دارم و آن وجود بی همتا را سپاسگذارم که توفیق خدمت به زائران کربلای معلی در اربعین حسینی به اینجانب و همکارانم در وزارت کشور محول گردید که امید است با مدد خداوند متعال و عنایت خاصه اهل بیت عصمت و طهارت و توجه و همکاری دلسوزانه زائران اربعین امسال شاهد حضوری شکوهمند زائران ایرانی در کشور عراق و در کنار زائران سایر کشورها باشیم . از این جهت توصیه های پانزده گانه را با مسئولان اجرایی ذیربط و هموطنان عزیز در میان می گذارم:

۱- استانداران محترم به منظور رفاه و آسایش حال زائران مراسم اربعین نهایت تمرکز بر ساماندهی و اعزام زائرین از مبدا به مقصد مرزهای سه گانه زمینی( شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام) داشته باشند .

۲- امکانات لازم برای اعزام زائران عزیز به منظور شرکت باشکوه در مراسم اربعین حسینی در استان های مورد نظر تامین شده و تصمیمات کاملا هماهنگ با ستاد مرکزی اربعین صورت گیرد.

۳- استانداران محترم و دستگاه های اجرایی محوریت امت خداجو و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت را در خدمت رسانی به زائران عزیز در نظر داشته باشند.

۴- داشتن گذرنامه و ویزای معتبر برای همه هموطنان عزیز الزامی است لذا زائران عزیز توجه داشته باشند برای تهیه ویزا صرفا به مراکز و دفاتر معتبر و یا کنسولگری ها ( مشهد، کرمانشاه و اهواز) و یا دفاتر یازده گانه سفارت عراق در یازده شهر اعلامی مراجعه نمایند و به هیچ عنوان خارج از مراکز اعلام شده اقدام نکنند.

۵- تاکید می شود به منظور ساماندهی مناسب امور زائران عزیز، اعزام به صورت گروهی انجام شود و در این خصوص برای ثبت نام ترجیحا به سامانه سماح مراجعه نمایند .

۶- برای عزیمت به کشور عراق صرفا به مبادی مرزی اعلام شده در بند اول مراجعه شود. هموطنان دقت داشته باشند از مبادی مرزی دیگر تردد صورت نخواهد گرفت.

۷- در هنگام خروج از مرزها و هنگام بازگشت صرفا از مرزهای مشخص شده برای هر فرد یا گروه تردد نمایند.

۸- با جلسات و رایزنی های به عمل آمده در کشور عراق خدمات رسانی مناسب به زائران به نحو مطلوب پیش بینی شده است که برای ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقای خدمات رسانی به زائران عزیز و ارائه تسهیلات در آینده ای نزدیک معاون امنیتی و انتظامی اینجانب که ریاست ستاد مرکزی اربعین را نیز برعهده دارد به کشور عراق عزیمت خواهد کرد .

۹- زائران عزیز توجه داشته باشند که حضور پرشور آنها در مراسم اربعین نمادی از وحدت و اقتدار مسلمانان در برابر جریان های فرقه ای استعماری و تکفیری است لذا جلوه های صلابت و بصیرت و هوشمندی را به نمایش بگذارند.

۱۰- در تردد در مسیرهای منتهی به نجف اشرف و کربلای معلی و همچنین اقامت در این دو شهر مقدس در مکان های اقامتی که از سوی مراجع ذیصلاح تعیین شده است، مستقر شده و به هنگام بروز مشکل بلافاصله به نیروهای امنیتی و راهنمایان رسمی مستقر مراجعه نمایند.

۱۱- در صورت بروز هرگونه مشکل از قبیل مفقود شدن گذرنامه و … به کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در کربلا و نجف و بصره و یا احیانا در سفارت کشورمان در بغداد و همچنین سایر مراکز رسمی اعلام شده مراجعه نمایند.

۱۲- زائران محترم پس از خروج از مرزهای کشور و به هنگام بازگشت به مرزهای زمینی ذکر شده صرفا از مسیرها و جاده های اعلامی در داخل کشورعراق تردد نمایند و از تردد در سایر مسیرها و جاده ها خودداری نمایند در این راستا بروشورهای توجیهی و جزوات راهنما در سه مرز در اختیار زائران قرار خواهد گرفت و همچنین امکان نصب نرم افزار تعیین مسیر در گوشی های همراه در مرزها پیش بینی شده است.

۱۳- به توصیه های بهداشتی مسئولان ذیربط نهایت دقت را داشته باشند .

۱۴- با توجه به ازدحام و تراکم بازگشت زائرین عزیز در طی دو سه روز پس از اربعین، به زائران عزیز توصیه می کنم با توجه به ضرورت طی مراحل و تشریفات قانونی نهایت صبر و مدارا را با مسئولین مستقر در مبادی مرزی عراق و ایران داشته باشند.

۱۵- تامین سوخت در تمامی مسیرهای تردد زائران با میزان مورد نیاز پیش بینی شده است لذا زائران عزیز هیچ دغدغه ای در تامین این نیاز نداشته باشند.

ان‌شاءالله مراسم باشکوه اربعین حسینی امسال با حضور حماسی زائران ایرانی و بازگشت رضایتبخش آنها برگزار خواهد شد و زائران عزیز خدمتگذاران خود را قرین دعای خیر خود خواهند داشت.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا