فروش ۸ میلیارد دلاری علی بابا در مدت ۱۰ ساعت

فروشگاه آنلاین علی بابا، یکی از نمونه های موفق در حوزه ی تجارت الکترونیک است. این فروشگاه اینترنتی امروز طی فروش ویژه ای که برای محصولاتش قرار داده بود توانست رکورد بیشترین فروش در یک روز را بین تمام فروشگاه ها آنلاین به دست بیاورد. کمپانی چینی علی بابا امروز موفق شد در مدت ۱۰ …

فروشگاه آنلاین علی بابا، یکی از نمونه های موفق در حوزه ی تجارت الکترونیک است. این فروشگاه اینترنتی امروز طی فروش ویژه ای که برای محصولاتش قرار داده بود توانست رکورد بیشترین فروش در یک روز را بین تمام فروشگاه ها آنلاین به دست بیاورد.

کمپانی چینی علی بابا امروز موفق شد در مدت ۱۰ ساعت نزدیک به مبلغ ۸ میلیارد دلار فروش داشته باشد و رکورد بیشترین فروش در میان تمامی فروشگاه های آنلاین را بشکند. این کمپانی چینین توانست تا ساعت ۹ صبح به وقت چین تقریبا ۵۰ میلیارد یوان برابر با ۷.۶۸ میلیارد دلار فروش دداشته باشد. این فروش شگفت انگیز به سبب فروش ویژه ای بود که علی بابا از نیمه شب آن را آغاز نموده بود. در واقع این فروش ویژه از ساعت ۱۲ شب اغاز شد و تا ساعت ۹ صیح چنین فروشی رقم خورد.

در مورد این آمار شگفت انگیز Daniel Zhang مدیر اجرایی علی بابا گفت:” کل دنیا در ۱۱ نوامبر شاهد قدرت مصرف گرایی چینی ها بودند.»

کمپانی علی بابا این فروش ویژه را به دلیل روز مجرد ها در چین قرار قرار داده بود. روز مجرد ها بعد از سال ۱۹۹۰ در روز ۱۱ نوامبر در چین برگذار میشود. فروشگاه علی بابا نیز بعد از سال ۲۰۰۹ در این روز فروش ویژه ای برگذار میکند که تقریبا یک رسم در این شرکت شده است. طبق آمار منتشر شده، ۴۲.۶ درصد از کل فروش ها مربوط به موبایل و تبلت بوده است.

منبع:TheGuardian
۱۸۴/

دکمه بازگشت به بالا