موردی از مرگ و میر مشکوک پرندگان در تالاب های مهاباد مشاهده نشده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در بازدیدهای خود از تالاب های این شهرستان موردی از مرگ و میر مشکوک پرندگان مهاجر را مشاهده نکردند. کامران حسینی افزود: پس از تلف شدن تعدادی از پرندگان در آبگیری در نزدیکی دریاچه ارومیه کارشناسان این اداره گشت زنی های خود را در …

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: کارشناسان این اداره در بازدیدهای خود از تالاب های این شهرستان موردی از مرگ و میر مشکوک پرندگان مهاجر را مشاهده نکردند.

کامران حسینی افزود: پس از تلف شدن تعدادی از پرندگان در آبگیری در نزدیکی دریاچه ارومیه کارشناسان این اداره گشت زنی های خود را در تالاب های این شهرستان شروع کردند.

وی اضافه کرد: در بررسی های انجام شده تاکنون مواردی از مرگ و میر پرندگان را در تالاب های این شهرستان از جمله تالاب بین المللی کانی برازان مشاهده نشده است. حسینی از اهالی روستاهای همجوار تالاب های شهرستان خواست در صورت مشاهده هر گونه لاشه پرندگان و یا پرندگان نیمه جان ضمن خودداری از جمع آوری آنها، مراتب را به اداره محیط زیست و محیط بانان این اداره اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به وضعیت تالاب های این شهرستان نیز گفت: با احیای چشمه قره داغ و بارندگی های پاییزه، ۷۰ درصد تالاب بین المللی کانی برازان احیا شده و مهاجرت پرندگان به این تالاب بین المللی شروع شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان این اداره در پایش های خود از این تالاب بین المللی علاوه بر مشاهده صدها قطعه پرنده مهاجر، چندین قطعه از دو گونه بسیار نادر اردک سرسفید و اردک بلوطی را نیز مشاهده و شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: با وجود بارش باران پاییزی هنوز هم تالاب قوپی باباعلی این شهرستان احیا نشده و بخش های زیادی از آن خشک است. تالاب کانی برازان مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۲۷ هکتار در ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است. تالاب قوپی باباعلی مهاباد نیز با بیش از ۵۰۰ هکتار مساحت یکی از دو تالاب بین المللی این شهرستان است که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و در ۳۵ کیلومتری شمال مهاباد در مسیر جاده مهاباد ـ میاندوآب و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا