قزاقستان: آماده همکاری هسته‌ای با تهران هستیم

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رپیل زوش‌بایف، قائم مقام وزارت خارجه قزاقستان،‌ در کنفرانسی خبری در سفارت کشورش در تهران با اشاره به گفتگو با مقامات ایرانی درباره حضور کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ در آستانه گفت که توافق‌ با طرف ایرانی درباره حضور در این نمایشگاه امضاء‌ شده است. قائم مقام …

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، رپیل زوش‌بایف، قائم مقام وزارت خارجه قزاقستان،‌ در کنفرانسی خبری در سفارت کشورش در تهران با اشاره به گفتگو با مقامات ایرانی درباره حضور کشورمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ در آستانه گفت که توافق‌ با طرف ایرانی درباره حضور در این نمایشگاه امضاء‌ شده است.

قائم مقام وزارت خارجه قزاقستان در ایران با وزیر امور خارجه، معاون وزیر صنعت و معدن و همچنین معاون رئیس‌جمهور کشورمان در حوزه گردشگری دیدار کرده است. وی گفت: “ما با شرکت‌های ایرانی که در زمینه انرژی‌های جایگزین فعالیت می‌کنند نیز ملاقات‌هایی داشتیم.”

زوش‌بایف می‌گوید شعار نمایشگاه اکسپوی ۲۰۱۷ “انرژی‌ آینده” است که دارای اهمیت بسیاری در سطح جهانی است. به گفته وی نمایشگاه از ۱۰ ژوئن ۲۰۱۷ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۷ به مدت دو ماه در شهر آستانه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ کشور و ۱۵ نهاد بین‌المللی در اکسپوی ۲۰۱۷ اعلام کرد که انتظار دارد نمایشگاه در حدود ۵ میلیون بازدید کننده داشته باشد.

معاون وزیر خارجه قزاقستان با اشاره به اهمیت این نمایشگاه بین‌المللی برای کشورش گفت: “حضور طرف ایرانی در این نمایشگاه برای بالا بردن روابط بین دو کشور و ارتقاء همکاری‌های استراتژیک بین دو کشور مفید خواهد بود.”

زوش‌بایف همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته در ایران در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر خورشیدی و بادی ابراز امیدواری کرد که طی نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ زمینه‌ها برای همکاری دو کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه کشورش هم‌اینک در حوزه تکنولوژی هسته‌ای توکاماک فعالیت می‌کند و در حال بررسی احداث دو نیروگاه هسته‌ای است اعلام داشت که قزاقستان می‌تواند در این زمینه با ایران همکاری داشته باشد.

زوش‌بایف در ادامه رویکرد ایرانی‌ها در قبال پیشنهاد همکاری‌های هسته‌ای با قزاقستان را “مثبت” ارزیابی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا