هتک حیثیت دختر ۱۸ ساله در گیلان

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، عاملان هتک حیثیت شهروند گیلانی در اینستاگرام شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ “محمدخانی” رئیس پلیس فتا گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم ۱۸ ساله ای مبنی بر اینکه صفحات جعلی با سوء استفاده …

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، عاملان هتک حیثیت شهروند گیلانی در اینستاگرام شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ “محمدخانی” رئیس پلیس فتا گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانم ۱۸ ساله ای مبنی بر اینکه صفحات جعلی با سوء استفاده از نام و تصویر وی در اینستاگرام ایجاد شده و مطالب توهین آمیز و غیر اخلاقی در آن بارگذاری و برای کاربران ارسال می گردد، موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت شاکیه در شبکه اجتماعی مبتنی برموبایل كه دو مرد جوان اهل و ساکن رشت بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند .

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با ایجاد صفحات جعلی با نام و تصویر شاکیه در اینستاگرام و نسبت دادن مطالب ناروا و غیر اخلاقی به وی، قصد بدنام کردن او را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار انتقام جویی عنوان کردند. که.

رئیس پلیس فتای استان گیلان با بیان اینكه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت، معرفی شدند، تصریح كرد: طبق ماده ۱۶ فصل پنجم، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، قانون جرایم رایانه ای، هر كس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نودو یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخانی در پایان از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش نمایند.

دکمه بازگشت به بالا