نظر رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره تشعشعات موبایلی

به گزارش موبنا از ایسنا، وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در حوزه BTS‌های موبایل که از مدت‌ها پیش مورد نگرانی شهروندان بوده و حتی در این زمینه شورای شهر نیز به طور مثال مخالفت‌هایی داشته، آیا اکنون سازمان پدافند غیرعامل بررسی خاصی نسبت به این موضوع داشته است، اظهار کرد: این مباحث بیشتر …

به گزارش موبنا از ایسنا، وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در حوزه BTS‌های موبایل که از مدت‌ها پیش مورد نگرانی شهروندان بوده و حتی در این زمینه شورای شهر نیز به طور مثال مخالفت‌هایی داشته، آیا اکنون سازمان پدافند غیرعامل بررسی خاصی نسبت به این موضوع داشته است، اظهار کرد: این مباحث بیشتر به لایه‌های فنی مربوط می‌شود.

سردار جلالی همچنین عنوان کرد: از سوی دیگر در بحث شورای شهر شاید تا حد زیادی مبحث زیبایی شهری مطرح باشد، البته تا حدی هم مباحث اقتصادی دراین قضیه تاثیر دارد و ممکن است بخشی از این موضوع برای دریافت سهم شورای شهر در این خصوص باشد.

وی افزود: نکته‌ سوم آنکه لازم است ساماندهی آنتن‌های BTS به شکلی مدنظر قرار بگیرد که هم مباحث زیباسازی شهر را به همراه داشته باشد و هم پوشش مناسبی برای کاربران ایجاد کند.

جلالی همچنین اظهار کرد: به نظر بحث‌هایی که درخصوص ضرر داشتن و مواردی از این دست مطرح می‌شود، بیشتر بهانه‌هایی است که در این حوزه مطرح می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: اما بحثی که ما درباره موضوعات مردم‌محور مطرح کردیم مانند آن است که به طور مثال در کشور برخی کارخانه‌های شیمیایی وجود دارد که در مجاورت آنها مدرسه یا محله‌های مسکونی قرار دارند و ممکن است به واسطه نشت این کارخانه‌ها به سلامت مردم آسیب وارد شود.

وی با اشاره به نیروگاه‌ هسته‌ای بوشهر افزود: در خصوص این نیروگاه‌امنیت بسیار بالایی لحاظ شده است، اما به هرحال باید احتمال آسیب‌ دیدن مردم در زمان نشت را نیز در نظر گرفت برهمین اساس ما طراحی‌های مختلفی انجام داده و به مردم آموزش‌هایی داده‌ایم که اگر زمانی چنین حادثه‌هایی رخ داد چگونه می‌توانند آن را کنترل کنند.

همچنین بخش‌های درمانی و سایر تدابیر را هم در نظر گرفته‌ایم تا اگر خدایی ناکرده زمانی مشکلی رخ داد ، امکان مدیریت آن وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا