کانادا خواهان روابط با ایران شد

ترودو تاکید کرده است که دولت جدید بر خلاف «استیفن هارپر» نخست وزیر سابق کانادا، خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک کانادا با کشورهای ایران و آمریکا است. حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو توانست در انتخابات سراسری این کشور بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را پس از …

ترودو تاکید کرده است که دولت جدید بر خلاف «استیفن هارپر» نخست وزیر سابق کانادا، خواهان ایجاد تغییرات چشمگیر در روابط خارجی و دیپلماتیک کانادا با کشورهای ایران و آمریکا است.

حزب لیبرال کانادا به رهبری ترودو توانست در انتخابات سراسری این کشور بر حزب محافظه کار حاکم پیروز شود و قدرت را پس از سه دوره از «استفن هارپر» نخست وزیر کانادا بگیرد.

هارپر به خاطر مواضعش در حمایت از رژیم صهیونیستی هدف انتقادات گسترده ای قرار گرفته بود.

دولت هارپر در سپتامبر ۲۰۱۲ به بهانه آنچه تهدید ایران برای رژیم صهیونیستی خوانده شد، روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد.

برای نخستین بار در تاریخ کانادا، چهار نفر از ۶ نامزد این انتخابات در حوزه های تورنتو و حومه، ایرانی تبار بودند که دو نفر از آنها یکی با ۵۳ درصد آرا و دیگری با کسب ۴۶.۷ درصد آرا و هر دو از حزب لیبرال در حوزه انتخابیه خود پیروز شدند. دو ایرانی پیروز این انتخابات نیز قطع رابطه کانادا با ایران را اشتباهی در سیاست خارجی این کشور دانستند.

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا