سکوت احمدی نژاد و خداحافظی مشایی؛ عزلت نشینی یا استراتژی رونالدینیویی ؟

مصطفی داننده: عدم حضور در انتخابات مجلس دهم و خداحافظی از دنیای سیاست، دو خبری بود که محمد علی جوانفکر در مورد محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. او در مورد احمدی نژاد می‌گوید:« آقای احمدی نژاد هیچ برنامه ای در زمینه انتخابات آینده ندارد.» یار نزدیک رئیس …

مصطفی داننده: عدم حضور در انتخابات مجلس دهم و خداحافظی از دنیای سیاست، دو خبری بود که محمد علی جوانفکر در مورد محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

او در مورد احمدی نژاد می‌گوید:« آقای احمدی نژاد هیچ برنامه ای در زمینه انتخابات آینده ندارد.» یار نزدیک رئیس جمهور سابق در مورد مشایی نیز بر این باور است که :« خداحافظی “اسفندیار رحیم مشايي” از دنيای سياست دو سال پيش اتفاق افتاده است.»

این برنامه نداشتن و این خداحافظی کمی غیر معقول به نظر می‌رسد و از کسانی که می‌خواستند دولت یازدهم را در اختیار بگیرند بعید به نظر می‌رسد. این رفتار بیشتر شبیه یک استراتژی سیاسی است تا یک عزلت نشینی.

احمدی نژادی‌ها این روزها زیر ذره بین تمام جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها هستند و تمام کارهای بزرگ و کوچک  آنها توسط ناظران سیاسی رصد می‌شود و همین باعث می‌شود که طرح‌های آنها قبل از عملیاتی شدن، لو برود و دست آنها در پوست گردو بماند.

جریان احمدی نژاد برای فعالیت سیاسی و آماده شدن برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دوازدهم، احتیاج به یک فضای آرام سیاسی دارد. فضایی که بتواند لشگر خود را برای کارزار اسفند ۹۴ آماده کند. آنها برای رسیدن به کرسی‌های مجلس دهم از استراتژی چراغ خاموش استفاده می‌کنند. این استراتژی باعث می‌شود تا آنها مدتی از فضای جارو جنال دور باشند و در آرامش صفحه شطرنج خود را برای رقابت با اصول گرایان و اصلاح طلبان بچینند.

به زبان امروزی می‌توان گفت که احمدی نژاد می‌خواهد از سیستم ضربه زدن رونالدینیو به توپ استفاده کند. این بازیکن سرشناس برزیلی به طرف راست نگاه می‌کرد و پاس خود را به سمت چپ می‌انداخت. حالا احمدی نژادی‌ها می‌خواهند از همین روش استفاده کنند. او به دنبال این است که مردم و رسانه‌ها را به سکوت خود سرگرم کند تا بتواند پاس حضور را در اسفند ۹۴ بدهد.
احمدی نژاد به دنبال این است که در انتخابات مجلس دهم میزان محبوبیت  جریان نزدیک به خود را بسنجد تا در صورت قبولی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آماده کند. او همچنان معتقد است که محبوب ترین سیاستمدار ایران است.

رئیس جمهور سابق می‌خواهد بداند که اتهام فسادی که به او و دولتش زده می‌شود و همچنین خبر زندانی شدن نزدیک ترین یاران او چه تاثیری در رای مردم داشته است و آیا آنها فساد « پاک دست ترین دولت تاریخ » را باور کرده‌اند یا خیر؟

به خاطر همین معنا کمی باور کردن سخنان جوانفکر سخت است. تاریخ نشان داده است که پشت تمام سکوت‌های احمدی نژاد طی سال‌های گذشته حاشیه‌های فراوانی نهفته است و قطعا سکوت این روزهای او و مشایی، آتش زیر خاکستری است که در اسفند ۹۴ شعله ور می‌شود.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا