هشدار پلیس فتا درباره نفوذ یک بدافزار خطرناک به تلفن‌های همراه

به گزارش گروه اجتماعی میزان،رییس پلیس فتا كرمان درباره احتمال ورود یک بدافزار خطرناک به گوشیهای تلفن همراه هشدار داد که قادر است حسابهای بانکی را خالی کند. سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت:این بدافزار از نوع تروجان ، اخیرا در خارج از کشور به خصوص روسیه فعال شده است اما امکان نفوذ آن به ایران هم …

به گزارش گروه اجتماعی میزان،رییس پلیس فتا كرمان درباره احتمال ورود یک بدافزار خطرناک به گوشیهای تلفن همراه هشدار داد که قادر است حسابهای بانکی را خالی کند.

سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت:این بدافزار از نوع تروجان ، اخیرا در خارج از کشور به خصوص روسیه فعال شده است اما امکان نفوذ آن به ایران هم وجود دارد.

وی درباره نحوه کار این بدافزار گفت این تروجان ابتدا پیامکی را برای کاربر ارسال می‌کند که در آن نام صاحب تلفن همراه قید شده و حاوی یک لینک است و زمانی که کاربر بر روی این لینک کلیک می ‌کند، نرم‌ افزار به‌ صورت خودکار روی تلفن همراه دانلود می‌شود و در پایان پیامی نمایش داده می ‌شود که کاربر هیچ راهی جز تائید آن ندارد .

سرهنگ اسماعیلی افزود با تأیید این پیام، کاربر به تروجان اجازه دسترسی به تمام بخشهای تلفن همراه را می‌دهد و تروجان در اولین اتصال، همه اطلاعات ‌ تلفن همراه قربانی را برای سرورهای فرماندهی و کنترل هکرها ارسال میکند و اگر در تلفن همراه قربانی نرم‌افزار بانکی مانند quotation mark موبایل بانک quotation mark بیابد ، موجودی حساب بانکی کاربر را به حساب دیگری منتقل می‌ کند.
رییس پلیس فتا کرمان افزود زمانی که حساب کاربر تخلیه شد، بانک نتیجه‌ی برداشت حساب را در قالب یک پیامک برای کاربر ارسال می‌کند اما تروجان این پیامک را قبل از رسیدن به کاربر پاک می‌کند به ‌این ‌ترتیب، کاربر از طریق پیامک هم متوجه برداشت پول از حساب خود نمیشود .

وی با اشاره به اینکه این تروجان تاکنون حساب‌های بانکی زیادی را در خارج از کشور مخصوصا روسیه تخلیه کرده است گفت سازمانهای امنیتی معتقدند هکرها در حال ارتقای این تروجان هستند و در آینده نزدیک احتمالا این قابلیت را به آن میدهند که حتی بدون تائید کاربر روی تلفنهای همراه نصب شود.

رییس پلیس فتا کرمان در پایان گفت:همه کاربرانی که با سیستمهای اینترنت سروکار دارند باید مراقب نفوذ هکرها و سارقان اینترنتی باشند و تا حد امکان اطلاعات مهم و بانکی خود را در سیستمهای متصل به اینترنت نگهداری نکنند و هنگام دریافت پیامکهای مشکوک و به خصوص پیامکهای دارای لینکهای ناشناس احتیاط کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا