تا آخرین ریال ریخت‌و‌پاش‌ مدیران تامین اجتماعی برای بابک زنجانی را پس می‌گیریم

تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب که در سیاست‌های ابلاغی درمانی، تنها بر همگانی شدن بیمه‌ها تاکید شده است، افزود: در بند «ب» ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه، اجازه ادغام بیمه‌های درمان به دولت داده شده است اما در تبصره‌های همین بند از قانون، بر استقلال مالی و اداری …

تقی نوربخش، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب که در سیاست‌های ابلاغی درمانی، تنها بر همگانی شدن بیمه‌ها تاکید شده است، افزود: در بند «ب» ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه، اجازه ادغام بیمه‌های درمان به دولت داده شده است اما در تبصره‌های همین بند از قانون، بر استقلال مالی و اداری بخش درمان سازمان تأمین‌ اجتماعی تأکید شده است.

وی در همین رابطه گفت: میزان قانون است و با توجه به استنادات قانونی، ما در زمینه بیمه‌های درمانی با وزارت بهداشت همکاری می‌کنیم و بسیار خرسندیم که در دولت یازدهم، سلامت از اولویت دهم به اولویت نخست تبدیل شده اما بحث ادغام مجزاست و به ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت تن نمی‌دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با تفاوت در ساختار نظام‌های بیمه‌ای موجود و عدم امکان ادغام آنها گفت: برخی صندوق‌های درمانی بیمه مانند بانک‌ها و یا کارمندی، صندوق‌های تعهدات سرانه‌ای هستند، به این معنا که اصل بودجه سرانه بیمه، دولتی است، بیمه شده درصد جزئی و ثابتی پرداخت می‌کند و دولت برای بیمه‌شدگان سرانه پرداخت می‌کند؛ درحالی که بیمه تامین اجتماعی، بیمه سرمایه‌گذاری است و همه هزینه‌ها از محل حق بیمه کارگران پرداخت می‌شود.

نوربخش در همین زمینه با اعلام این مطلب که نظام‌های بیمه‌ای متفاوت سرانه‌ای و سرمایه گذاری قابل ادغام نیستند، گفت: در هیچ جای دنیا بیمه واحد نداریم و نظام‌های بیمه‌ای با ساختار متفاوت، مجزا اداره می‌شوند و تجمیع نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم در سازمان تامین اجتماعی مافیای سیاسی و اقتصادی حاکم نیست و پاکدستی و ارائه خدمات مناسب به کارگران هدف ماست٬ افزود: دولت روحانی در شرایطی روی کار آمد که نرخ تورم ۴۲ درصدی و رشد اقتصاد، منفی بود، تحریم‌های همه‌جانبه نیز مزید بر علت بودند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در همین رابطه افزود: در آغاز روی کار آمدن دولت جدید، در نتیجه سوءمدیریت در دولت قبلی، سازمان تامین اجتماعی ۵۰۰۰ میلیارد تومان کسر بودجه داشت و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به بانک‌ها بدهکار بود.

نوربخش با اعلام اینکه با مدیریت دولت سابق، کرامت و اصول اخلاقی زیر سوال رفته بود به پرونده تخلفات بابک زنجانی در تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی از این ریخت‌و‌پاش‌ها گذشت نمی‌کند و به دور از جنجال و هیاهو تا آخرین ریال را تادیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۴۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد گفت: ما قصد داریم از هزینه‌های بی‌مورد و جانبی صرفنظر کنیم و با هزینه هرچه کمتر این سازمان عریض و طویل را اداره کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان ابراز امیدواری کرد دولت با کار کار‌شناسانه و اصولی مشکل پیش آمده در بحث ادغام را حل کند و افزود، با توجه به جلساتی که با اعضای هیات دولت داشته‌ایم و مذاکراتی که انجام گرفته است، مطمئن هستیم تصمیم درست اتخاذ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا