قید تعمیر لپ‌تاپ Surface Book مایکروسافت را بزنید

به گزارش موبنا، کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده محصولات الکترونیک که دستگاه‌های جدید خود را با طراحی زیبا ارایه می‌دهند، می‌بایست در بدنه باریک آن انواع قطعات مورد نیاز را جاسازی کنند و به تمام نیازهای کاربران پاسخ دهند. در این فرآیند می‌بایست تمام قطعات بسیار کوچک شوند و پیچ‌ها جای خود را به چسب بدهند. نخستین …

به گزارش موبنا، کارخانه‌های بزرگ تولیدکننده محصولات الکترونیک که دستگاه‌های جدید خود را با طراحی زیبا ارایه می‌دهند، می‌بایست در بدنه باریک آن انواع قطعات مورد نیاز را جاسازی کنند و به تمام نیازهای کاربران پاسخ دهند. در این فرآیند می‌بایست تمام قطعات بسیار کوچک شوند و پیچ‌ها جای خود را به چسب بدهند.

نخستین لپ‌تاپ ساخته شده در شرکت مایکروسافت موسوم به Surface Book هم از این قانون مستثنی نیست و طراحی کلی آن بر اساس اعضای قدیمی‌تر خانواده Surface انجام شده است.

تمام اعضای قدیمی خانواده Surface مایکروسافت در زمینه تعمیر آسان و جایگزین قطعات از امتیاز ۱۰ عدد ۲ را به خود اختصاص داده بودند و لپ‌تاپ جدید هم که با طراحی آنها ساخته شده است، وضعیت بهتری از آنها ندارد.

بررسی‌های مرکز تحقیقاتی iFixit نشان داد این لپ‌تاپ از نظر آسانی در تعمیر و دسترسی به قطعات داخلی از امتیاز ۱۰ عدد ۱ را به دست آورده است و به عبارت دیگر می‌توان گفت سخت‌ترین تعمیرات را شامل می‌شود.

در این لپ‌تاپ به راحتی می‌توانید نمایشگر را از بدنه جدا کنید تا به لنز دوربین به کار رفته در آن یا حافظه جامد SSD‌ دسترسی داشته باشید. ولی برای جا کردن نمایشگر از دور قاب با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوید و چون باید آن را حرارت بدهید، ممکن است در این فرآیند برخی قطعات داخلی آسیب ببینند.

به هر حال، اگر لپ‌تاپ Surface Book خراب شود و قصد تعمیر آن را داشته باشید، نمی‌توانید توقع داشته باشید محصولی مانند آنچه که از ابتدا در اختیار شما قرار گرفت را پس بگیرید.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا