جذب سرمایه های خارجی در بورس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ بهزادفر افزود: پس از رفع تحریم ها و آغاز اجرای برجام یکی از مسائلی که بسیار مورد توجه قرار گرفته ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور است واین مهم سبب شده تا فعالان بازار به فکر بازنگری در قوانین قدیمی ورود خارجی ها بیفتند و تحرکات لازم …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ بهزادفر افزود: پس از رفع تحریم ها و آغاز اجرای برجام یکی از مسائلی که بسیار مورد توجه قرار گرفته ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور است واین مهم سبب شده تا فعالان بازار به فکر بازنگری در قوانین قدیمی ورود خارجی ها بیفتند و تحرکات لازم را برای ورود خارجی‌ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه در اختیار نیست و در طی سال‌های تحریم چه میزان تغییر داشته، تاکنون آماری منتشر نشده است .

این مقام مسئول گفت :اغلب سرمایه گذاران در بازار سرمایه کشور داخلی و خارجی ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم نقش تعیین کننده ای در بازار سرمایه نداشته و ندارند . وی افزود: اکنون در دوران بعد از تحریم قرار گرفته ایم و حضور سرمایه گذاران خارجی نسبت به قبل بیشتر شده و رفت و آمدهای زیادتری انجام می شود و در واقع سرمایه گذاران خارجی مشتاق بازاری شده اند که بیشتر از یکصد میلیارد دلار ارزش دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا