اصلاح رفتار غیرقانونی برخی موسسه های مالی با همدلی دولت و ملت

به گزارش ایرنا، رسانه ای شدن برخی رفتارهای غیرقانونی موسسه های مالی و اعتباری و از بین رفتن اعتماد مردم به آنها مانند موسسه منحل شده میزان طی دو سال گذشته بویژه در استان های شرقی کشور باعث شد هر روز در این استان ها تجمع های گسترده مردمی صورت گیرد. در این بین، برخی …

به گزارش ایرنا، رسانه ای شدن برخی رفتارهای غیرقانونی موسسه های مالی و اعتباری و از بین رفتن اعتماد مردم به آنها مانند موسسه منحل شده میزان طی دو سال گذشته بویژه در استان های شرقی کشور باعث شد هر روز در این استان ها تجمع های گسترده مردمی صورت گیرد.
در این بین، برخی نمایندگان و مسئولان که تا پیش از رسانه ای شدن این رفتارهای غیرقانونی هیچگونه هشداری نداده بودند، به یکباره سیاست فرار به جلو را انتخاب کردند و هر روز با حضور در تجمع های مردمی یا در نشست های مختلف مانند صحن علنی مجلس شورای اسلامی رسیدگی سریع دولت برای رفع نگرانی مردم را خواستار شدند.
این نمایندگان بیش از دیگر مسئولان قدرت نظارتی داشتند تا نگذارند روند پرخطای این موسسه ها و فروش بی حساب و کتاب سهام بویژه پرداخت وام های کلان به افراد انگشت شمار ادامه یابد (بیش از ۹۰ درصد وام های موسسه میزان به ۱۷ فرد حقیقی یا حقوقی پرداخت شده بود).
شاهد این ادعا موضوع رسیدگی پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است که ماه ها هر سه قوه و رکن اساسی کشور را درگیر کرده است و شجاعت دولت جدید در افشای این تخلف های گسترده و استقامت در راستای استیفای حقوق مردم در شرایطی قابل توجه تر می شود که بدانیم این دولت در ایجاد این شرایط نقشی نداشته است.
در این میان، استانداران خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی با وجود قرار گرفتن در مظان اتهام کم کاری، با همراهی و همدلی مدیران بانکی و وزیران مرتبط با این حوزه و همچنین تعامل مناسب دستگاه قضایی توانستند گره کور این چالش را بگشایند و در نشست های کارشناسی و اجرایی بویژه درباره سپرده گذاران موسسه میزان نگرانی های بسیاری از مردمان این دیار را رفع کنند.
در آخرین نشست اجرایی و کارگروه ویژه سه استاندار خراسان های شمالی، جنوبی و رضوی با مدیران بانکی در تهران تکلیف موسسه منحل شده میزان و سپرده گذاران مشخص شد تا پس از اجرای درست آن اعتماد از دست رفته مردم را بازتولید کند.
«سیدعلی اکبر پرویزی» استاندار خراسان شمالی، در گفت و گو با ایرنا گفت: فرایند طی شده برای رفع این مشکل ها با وجود همه سختی ها و تلخکامی ها نمونه ای موفق از همکاری و تعامل و تدبیر در رفع چالش ها بود و امیدواریم این رفتار در دیگر حوزه های مدیریتی و اجرایی الگو و نهادینه شود.
به گفته وی، در آخرین نشست اجرایی استانداران خراسان شمالی، جنوبی و رضوی با مسئولان بلندپایه کشور قرار شد تمام اطلاع رسانی بعدی از سوی روابط عمومی بانک صادرات انجام شود.
بانک صادرات نیز از سپرده گذاران موسسه منحل شده میزان خواست از شانزدهم آبان ماه ظرف ۲۰ روز کاری در شعبه های پیشین این موسسه که در اختیار بانک صادرات قرار گرفته است، حساب باز کنند.
در اطلاعیه این بانک تصریح شده است بانک صادرات ایران… به سپرده گذاران محترم اطمینان می دهد به طور دقیق و بر اساس اصول حرفه ای بانکداری نسبت به انجام امور محول شده پیگیری لازم را به عمل آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا